Hoelang tussen chemo en operatie?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

anitaa

Hoelang tussen chemo en operatie?

Bericht door anitaa » vr 24 aug 2012, 17:09

Ik heb een vraagje..

Ik heb op 7 september de laatste chemo ( FEESTJE!)..
Nu heb ik vandaag gebeld met de chirurg met de vraag wanneer nu eigenlijk de operatie was. Nu heb ik op 19 september dus een afspraak met de chirurg maar wanneer zou dan de operatie zijn?
Is er een protocol van hoelang er tussen chemo en operatie zit?

Anitaa

Dees
Beheerder

Re: Hoelang tussen chemo en operatie?

Bericht door Dees » vr 24 aug 2012, 19:11

Anitaa, fijn dat het einde in zicht is. Meestal worden er 6-8 weken tussen chemo en operatie gehanteerd. Soms kan het ook 4 weken zijn. Heb je zelf een voorkeur? Dan zou ik daar op aansturen als ik jou was. Houd er dan rekening mee dat er ook altijd nog een preoperatieve screening gedaan moet worden en de operatie gepland moet worden. Ik neem aan dat je chirurg een MRI wil zien van het resultaat na de chemo's. Ook die kan eigenlijk al gepland worden. Hij kan maar staan (en dat is altijd beter dan dat ze je ergens tussen moeten proppen).

Veel succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

anitaa

Bericht door anitaa » vr 24 aug 2012, 20:41

Ja de Mri heb ik op 17 september en dan op de 19e moet ik bij de chirurg zijn.
Een week later mag ik een weekje weg dus het liefst na die week. Maar ik zou dat nu al kunnen aangeven bij de chirurg?

Anitaa

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 24 aug 2012, 21:12

Tuurlijk. Je kunt vragen of er al een datum geprikt kan worden, omdat dat belangrijk is voor de organisatie thuis. Ja toch?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

anitaa

Bericht door anitaa » vr 24 aug 2012, 21:18

Zeker weten! Ik ga maandag weer eens bellen ze zullen wel gek van mij worden maar goed..kan gebeuren :grin:

marge

Bericht door marge » do 30 aug 2012, 13:34

Ik heb vorig jaar op 17 oktober mijn laatste chemo gehad (TAC) en ben toen op 30 november geopereerd. Voor de chirurg was het van belang dat het bloedbeeld weer normaal was en daarover is met de oncoloog overleg gevoerd voor ik definitief op de OK-lijst kwam te staan. En ja ik mocht eerst ook nog voor een MRI.

Gast

Bericht door Gast » do 30 aug 2012, 14:38

Bij mij zat er vijf weken tussen.

Mootje

Bericht door Mootje » vr 31 aug 2012, 13:33

Bij mij zat er drie weken tussen de laatste chemo en de operatie (en ik kreeg AC kuren om de twee weken). Ik kreeg de week ervoor ook nog een MRI om te zien in hoeverre de tumor was afgenomen.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2012”