Neulasta

Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser

Marjohe

Neulasta

Bericht door Marjohe » di 25 feb 2020, 17:48

Vraagje: ik meen begrepen te hebben dat je pas 14 dagen na een injectie met neulasta een volgende chemokuur kunt krijgen. Onlangs werd mijn kuur met taxol uitgesteld en daarmee ook de injectie, maar de volgende ronde (taxol en carboplatin) blijft op de oorspronkelijke datum staan. Dan zitten er maar 8 of 9 dagen tussen de injectie en de volgende kuur. Kan dat kwaad?

Dees
Beheerder

Re: Neulasta

Bericht door Dees » di 25 feb 2020, 18:40

Hoi Marjohe,
Volgens mij heb je helemaal gelijk en is dat niet verstandig. Ik vind het overigens ook gek dat de volgende kuur zo snel volgt, gezien het feit dat de vorige uitgesteld werd. Dan krijgt je lichaam nu korter dan normaal om te herstellen. Dat is ráár. Mij lijkt het logischer om te tellen vanaf de uitgestelde kuur. Ja toch?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Marjohe

Bericht door Marjohe » di 25 feb 2020, 21:00

Tja, de oncoloog (AvL) wil de operatie liever niet vooruitschuiven. De planning had aanvankelijk de volgende chemo ook doorgeschoven; ik heb het nog eens laten navragen en het is toch de bedoeling dat de oude data in stand blijven.
Ik ben al een aantal malen taxol misgelopen vanwege de bloedwaarden en dat haal ik ook niet in. althans, nog niet. Misschien dat later nog chemo volgt.
Maar ik ben vooral benieuwd of er info is over neulasta relatief kort voor een volgende kuur.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 25 feb 2020, 21:03

In de bijsluiter staat dat er alleen bewijs is voor de veiligheid van Neulasta in combinatie met chemo als er 14 dagen tussen zitten. Waarom wil je oncoloog de operatie niet uitstellen? Het lijkt me belangrijker dat jij er zo fit mogelijk aan begint met bloedwaarden die zo goed mogelijk zijn.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2020”