Helen Dowling instituut

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Alexandra

Helen Dowling instituut

Bericht door Alexandra » vr 30 aug 2019, 09:56

In 2018 is er bij mij triple positieve borstkanker vastgesteld. Na 9 kuren, lumpectomy, 30 bestralingen, ben ik nu aan de femara, met heel veel bijwerkingen. Omdat ik op beide hormonen 100% gevoelig ben en de HER 2 + , kan ik niet stoppen met de pillen.
De laatste weken voel ik me angstig, ben bang dat het terugkomt, verdrietig en heb moeite weer gewoon te leven. Inwilligen daarvoor hulp zoeken bij het Helen Dowling Instuut. Wat zijn de ervaringen daarmee?

Dees
Beheerder

Re: Helen Dowling instituut

Bericht door Dees » zo 01 sep 2019, 16:14

Hoi Alexandra, ach lieverd toch. Ik zou je wel een hug willen geven, dwars door het scherm heen.

Een oncologieverpleegkundige, die zelf borstkanker had gehad, zei tegen mij: De behandelingen tegen kanker kun je managen als een project, maar leven na de diagnose, dat is elke dag topsport.

Zo heb ik dat ook ervaren. De angst is er altijd, zelfs na 12 jaar nog, maar het beheerst niet mijn leven. Wat mij hielp was onder ogen zien waar ik het allerbangst voor was, namelijk doodgaan waardoor mijn dochtertje zonder mij zou moeten opgroeien. Ik wist dat ik alles gedaan had wat ik daaraan kon doen en dat het niet in mijn handen lag. Ik wist dat áls dat zou gebeuren ik er niets aan kon veranderen, maar ook dat ik, totdat dat zover was, elke dag leefde en elke dag waardevol kon zijn. Heb je hier iets aan?

Onlangs werden er bij de Borstkankervereniging drie presentaties gehouden over angst. Eén daarvan was van mij. Heb je daar misschien iets aan? Ze staan hier.

Het Helen Dowling Instituut kan zeker helpen. Ik had er goede ervaringen. Er bestaat ook een online programma., minder angst na kanker. Dat vind je hier.

Ben je ook aangesloten bij een lotgenotengroep? Misschien is deze besloten Facebookgroep iets voor je?

Misschien heb je nog iets aan boeken bv van Eckhart Tolle.

Laat je weten hoe ik met je mee kan denken? Take care
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2019”