Vermoeden van metastase in hals. Wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Asp

Vermoeden van metastase in hals. Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door Asp » za 22 jun 2019, 17:48

Gister naar huisarts geweest vanwege last van mijn oor.
Trommelvlies ziet er niet goed uit. Geen goede kleur en ingetrokken trommelvlies.
Doorverwijzing naar KNO arts.
Hals iets verdikt. Vermoeden van uitzaaiing van borstkanker in juni 2015.
T4. Chemo, bestraling, hormoontherapie. 2 besmette okselklieren
Heb geen idee wat me nu te wachten staat.
Heeft iemand ervaring met uitzaaiing in halsgebied?

Dees
Beheerder

Re: Vermoeden van metastase in hals. Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door Dees » ma 24 jun 2019, 13:03

Hoi Asp, wat ontzettend spannend. Wat was de reden dat de tumor destijds als T4 geclassificeerd werd? Normaal gesproken geldt die voor ingroei in de borstwand of huid.

Het is lastig om op zaken vooruit te lopen. Het zou kunnen dat er iets met je oor is en dat de opgezette klier daarmee te maken heeft.

Als het wel echt een uitzaaiing is, dan verwacht ik dat je een PETscan krijgt om te zien waar het nog meer zit. Wordt er alleen die ene klier gevonden, dan weet ik het niet helemaal. Je zou het dan kunnen beschouwen als oligo-metastase en wellicht willen ze dan toch opereren, bestralen...... maar ik weet niet of dat kan. Het is iets om in de gaten te houden. Kan dat niet, dan verwacht ik verandering van de hormoontherapie of deelname aan de SONIA-studie.

Ik duim voor je dat het toch een oorontsteking is....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Asp

Re: Vermoeden van metastase in hals. Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door Asp » di 25 jun 2019, 16:29

Beste Dees,

Dank je wel voor je reactie. De T4 was bij mij op basis van ingegroeide tumor in tepel. 8 cm
Na chemo, amputatie en bestraling T2N1M0
Ik hoop dat ik snel terecht kan bij KNO arts want maak me toch wel erg ongerust...

Gesloten

Terug naar “Juni 2019”