Over op T-DM1, ervaringen?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Clancy

Over op T-DM1, ervaringen?

Bericht door Clancy » ma 07 jan 2019, 16:42

Hoi allemaal,

Na +\~ 2 jaar Perjeta helaas weer toename van de ziekte.
Nu over op T-dm1.
Ik hoor graag ervaringen. Hoe lang jullie ermee in remissie zijn al.
Dat soort dingen. Werkt dit minder goed dan Perjeta? Of is dat niet te zeggen?

Dees
Beheerder

Re: Over op T-DM1, ervaringen?

Bericht door Dees » di 08 jan 2019, 11:43

Hoi Clancy, ik kan je vraag niet beantwoorden en heb een oproep om ervaringen gedaan. Doorgaans is het zo dat elke volgende behandeling iets minder goed werkt dan de vorige. Dat heeft niet zozeer met het middel te maken als met de aard van de borstkanker. Ik hoop natuurlijk dat je heel lang stabiel blijft op T-DM1 en geen klachten hebt !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Clancy

Bericht door Clancy » di 08 jan 2019, 12:21

Ja de dokter zei idd dat dit doorgaans zo is maar niet door het type maar meer door hoe het lichaam het nog verdraagd. Dit wordt mijn 4e reeks en elke keer nog tusem de 2 en 2,5 jaar ertussen. Hoop dat ik die trent voort kan zetten.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 10 jan 2019, 14:38

Dat hoop ik ook !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

mamamar

Bericht door mamamar » di 15 jan 2019, 15:34

Hoi Clancy,

Ik heb uitgezaaide hormoon- en eiwitgevoelige borstkanker, in mijn lever en botten. Ik heb ruim een jaar Perjeta gebruikt waardoor de uitzaaiingen kleiner werden zo niet minder. Ik ben ruim een jaar stabiel gebleven, toen verschenen er uitzaaiingen in mijn huid (hals) in de vorm van bultjes (ook hormoon- en eiwitgevoelig). Ik ben toen begonnen met Kadcyla (T-DM1) en de bultjes verdwenen als sneeuw voor de zon terwijl lever en botten geheel stabiel bleven. Ik heb Kadcyla ruim een half jaar gebruikt toen de bulten terugkwamen, dit keer op mijn shouderbladen. Bloedwaardes bleven / zijn allemaal normaal terwijl de tumormarker helaas aan het stijgen is en lever en botten nog steeds heel erg stabiel zijn. Kadcyla doet dus zijn werk maar niet genoeg helaas. Over een paar weken begin ik dan ook met een nieuwe kuur: Xeloda en Herceptin. Hopelijk kan ik hier een tijd mee vooruit. Ik hoop dat T-DM1 aanslaat bij je!

Gesloten

Terug naar “Januari 2019”