Deukje in tepel

Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser

xmokka

Deukje in tepel

Bericht door xmokka » di 05 jun 2018, 09:35

Hallo,

Ik heb een vraagje. Overal op internet staat dat een deukje en tepel niet gelijk met de andere borst op borstkanker kan wijzen. Ik heb een deukje in mijn rechter tepelhof en mijn rechterborst heeft een andere vorm en is groter dan mijn linkerborst. Ik heb dit wel al zolang ik mij kan herinneren. Kan dit op borstkanker wijzen als je het al jaren hebt (het is niet ineens opgekomen ofzo zover ik weet) Ik ben 25 jaar oud, neem aan dat je onder de 20 geen borstkanker kunt krijgen? Ik maak me erg ongerust nu en heb er nooit bij stilgestaan dat dit deukje iets zou kunnen betekenen.

xmokka

Re: Deukje in tepel

Bericht door xmokka » di 05 jun 2018, 09:39

Mijn linker en rechter tepels zijn ook niet gelijk (vergeten erbij te zetten). Mijn rechtertepel loopt wat uit zeg maar bij links is het normaal. Dit heb ik altijd al gehad.

Dees
Beheerder

Re: Deukje in tepel

Bericht door Dees » di 05 jun 2018, 12:40

Hoi Xmokka,
Wat een stress kun je ervan krijgen he als je denkt dat je iets ernstigs zou kunnen hebben.

Het is niet zo dat borstkanker onder de 25 niet voorkomt, maar de kans is héél, héél klein. Deze getallen gaan over alle mensen die in Nederland wonen, dus op de meer dan 16 miljoen inwoners....

Afbeelding
Bron: http://www.cijfersoverkanker.nl

Wanneer je alert moet zijn is als je een verandering bemerkt. Als ik je goed begrijp, ziet zijn de verschillen er bij jou al jaren en is er geen verandering. De kans wordt dan wel héél klein dat het borstkanker is. Als je er onzeker over blijft, zou je een afspraak bij je huisarts kunnen maken, gewoon voor de zekerheid.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2018”