Smartklier

ModeratorsCOLON Team, Angela, Sanne, Superuser

Pauze
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON Wo 08 Mrt 2017, 10:26

Smartklier

Bericht door Pauze » Ma 12 Jun 2017, 15:18

Weet iemand wat er met een "smartklier" bedoeld wordt. Dit zou niet de poortwachter zijn maar.......?

Deze klier was bij mij als enigste "besmet".

Gebruikers-avatar
Dees
Beheerder
BerichtenCOLON 2748
GeregistreerdCOLON Di 15 Mei 2012, 09:27

Re: Smartklier

Bericht door Dees » Ma 12 Jun 2017, 22:57

Hoi Pauze, hmmmm ik heb er nog nooit van gehoord. Poortwachtersklier wordt ook wel schildwachtklier of sentinel node genoemd. Soms hebben ze het nog over de topklier. Dat is de hoogste klier in de oksel. Dat je schildwachtklieren schoon zijn en dan een bepaalde klier toch aangedaan, dat is best vreemd. Zou het niet toch de poortwachtersklier kunnen zijn?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Pauze
BerichtenCOLON 21

Bericht door Pauze » Di 13 Jun 2017, 08:30

Tja, ik vroeg het nog aan de chirurg.. ze zei, in mijn beleving, smartklier.
Ik heb hier wel het hele pathalogische verslag maar wordt daar geen wijs uit. :oops:

Ik ga vrijdag naar de oncoloog en zal het goed navragen.

Gebruikers-avatar
Dees
Beheerder
BerichtenCOLON 2748
GeregistreerdCOLON Di 15 Mei 2012, 09:27

Bericht door Dees » Di 13 Jun 2017, 13:30

Pauze, als je wil, kun je me screenshots of een scan sturen van de uitslag. Dan kan ik even met je meekijken. info@borstkankervragen.nl
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Pauze
BerichtenCOLON 21

Bericht door Pauze » Di 13 Jun 2017, 13:58

Gestuurd, helaas inscannen lukte niet, dus via foto's gedaan.
Ik hoop nog leesbaar.

BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar