Hallo
Ik heb vorig jaar een volledige borst amputatie gehad van beiden borsten 7- 2014.
Gekozen voor zoutwater prothese.
Nu lekt echter 1 prothese en moet vervangen worden. chirurg is op vakantie en ander chirurgen vinden het geen risico dus ik moet wachten tot eigen chirurg terug is.
Heel erg vervelend dat dit net nu weer gebeurt , heb je garanties of moet je nu alles zelf betalen?
Er was spraken van kwaadaardige borstkanker advies was volledige ablatio
Ik zou graag monobloc hydrogel plaatsen. maar er zijn weinig ziekenhuizen die dit doen wel priveklinieken
Ik ben angstig om het in privé kliniek te laten doen ivm risico's.
vorige operatie ging goed maar langer dan 4 weken met drains gelopen extra atibotica ivm ontsteking gevoeligeheid.
kortom beetje pech en niet gerust
lekkende protese
Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser
Re: lekkende protese
Hallo Coco,
Als aangetoond is dat je prothese lekt, wordt de vervanging vergoed.
Maar niet ieder ziekenhuis/plastisch chirurg werkt met de monobloc hydrogelprothese.
Ze zijn duurder.
Je mag ook niet langer dan 2 weken met een lekkende prothese lopen.
Dat is mij gezegd bij een correctie van het litteken.Informeer bij je ziektekostenverzekeraar of zij ook een monobloc hydrogel prothese vergoeden en waar je het snelste geholpen kunt worden.
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je per pb wel wat ziekenhuizen en plastisch chirurgen doorsturen die wel met de monobloc hydrogel prothese ervaring hebben.
Zelf heb ik deze ook nadat ik ziek geworden ben van mijn siliconenprothese. Ik ben heel tevreden en deze is veel zachter en natuurlijke als de siliconenprothese.
Dus bij aantoonbare lekkage wordt het wel vergoed.
De zoutwaterprothese is niet schadelijk bij lekkage volgens mij.
Ik kan je verder zeggen dat de behandeling in de privékliniek niet te vergelijken is met het reguliere ziekenhuis. Ik heb het als zeer prettig en deskundig ervaren. Geen drains en ook geen last van de narcose gehad, want ik anders wel had. Verder is het bij mij zeer voorspoedig genezen en een goede follow-up. Ik kan zelfs jaarlijks kostenloos op controle komen en als iets niet naar wens is wordt gekeken wat er kostenloos aan te doen is. Zeker 5 jaar garantie op mijn prothese. Maar vervanging pas over tien jaar als er geen problemen zijn.
Gr. Hanne1961
Als aangetoond is dat je prothese lekt, wordt de vervanging vergoed.
Maar niet ieder ziekenhuis/plastisch chirurg werkt met de monobloc hydrogelprothese.
Ze zijn duurder.
Je mag ook niet langer dan 2 weken met een lekkende prothese lopen.
Dat is mij gezegd bij een correctie van het litteken.Informeer bij je ziektekostenverzekeraar of zij ook een monobloc hydrogel prothese vergoeden en waar je het snelste geholpen kunt worden.
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je per pb wel wat ziekenhuizen en plastisch chirurgen doorsturen die wel met de monobloc hydrogel prothese ervaring hebben.
Zelf heb ik deze ook nadat ik ziek geworden ben van mijn siliconenprothese. Ik ben heel tevreden en deze is veel zachter en natuurlijke als de siliconenprothese.
Dus bij aantoonbare lekkage wordt het wel vergoed.
De zoutwaterprothese is niet schadelijk bij lekkage volgens mij.
Ik kan je verder zeggen dat de behandeling in de privékliniek niet te vergelijken is met het reguliere ziekenhuis. Ik heb het als zeer prettig en deskundig ervaren. Geen drains en ook geen last van de narcose gehad, want ik anders wel had. Verder is het bij mij zeer voorspoedig genezen en een goede follow-up. Ik kan zelfs jaarlijks kostenloos op controle komen en als iets niet naar wens is wordt gekeken wat er kostenloos aan te doen is. Zeker 5 jaar garantie op mijn prothese. Maar vervanging pas over tien jaar als er geen problemen zijn.
Gr. Hanne1961