Waar lichaamseigen reconstruktie??

Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser

wkneis

Waar lichaamseigen reconstruktie??

Bericht door wkneis » di 24 sep 2013, 13:07

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een goede plastisch chirurg in Nederland voor een lichaamseigen reconstructie voor beide borsten.
Hebben jullie een idee waar de operatie al vaker is uitgevoerd?
In eerste instantie aan Gent zitten denken maar zit nogal met de reistijd en tijd in het ziekenhuis in mijn maag.

Ook nog een andere vraag, weten jullie bij welke verzekeraar de verwijdering van tatoeagepuntjes wordt vergoed?
Mijn verzekeraar weigert en vind dat het erbij hoort ( zoals de littekens waar je ook niet zelf voor gekozen hebt ;-( )

Ik hoor het graag!

Groet,

kneis

Dees
Beheerder

Re: Waar lichaamseigen reconstruktie??

Bericht door Dees » di 24 sep 2013, 13:25

Beste Kneis,
Op Nederlandse vereniging van Plastisch chirurgen kun je vinden welke ziekenhuizen een enkelzijdige en/of dubbelzijdige reconstructie met eigen buikweefsel doen, de zogenaamde Diep Flap. Om een goede keuze te kunnen maken moet je weten hoe vaak de plastisch chirurg en zijn team deze ingreep uitvoeren. Als hij/zij zegt: Regelmatig, vraag dan vooral door, want één keer per jaar, dat kun je ook een regelmaat noemen. Verder kun je kijken op Zorgkaart Nederland naar de reviews van de arts.

Ik vermoed dat de plastisch chirurg je wel van de tatoeagepuntjes af kan helpen. Dat kun je mooi bespreken als je gaat om meer te horen over een eventuele reconstructie.

Je zou ook de kosten op kunnen vragen bij een instituut dat tatoeagepuntjes kan verwijderen. Misschien vallen de kosten wel mee. Verder kunnen ze je misschien vertellen of en hoe ze vergoeding van de zorgverzekeraar krijgen. Ik kan me namelijk voorstellen dat het vergoed kan worden vanuit de aanvullende therapie onder de noemer Huidtherapie of Camouflagetherapie. Als je de zorgverzekeraar belt, worden de vragen nagenoeg altijd beantwoord door mensen van een callcenter. Daar heb je niet zoveel aan.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

wkneis

Bericht door wkneis » do 26 sep 2013, 13:58

Beste Dees,

Hier kan ik zeker iets mee, bedankt!
Zie alleen dat de "dubbele diep" nog niet in erg veel ziekenhuizen wordt gedaan helaas.

Ga er nog eens goed voor zitten en bedenken of ik dat misschien toch niet beter naar Belgie kan uitwijken.

Bedankt!

CarlaH

Bericht door CarlaH » zo 29 sep 2013, 17:18

Hallo Kneis,
In Nijmegen zit een fantastisch goede plastische chirurg. Hij doet minstens 1 x per week een enkele diepflap en 1 x per week een dubbele diepflap.
Hij heeft bij mij een enkele diepflap gedaan met bijzonder mooi resultaat. De verpleegkundigen zeggen ook dat deze dokter zeer kundig is.
Deze dokter zat eerder in Rotterdam en heeft al veel ervaring.
Veel succes.

Gesloten

Terug naar “September 2013”