Magnesium

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ikke

Magnesium

Bericht door Ikke » zo 26 aug 2012, 18:07

Zijn er lotjes die magnesium slikken tegen de spier en gewrichtspijnen tengevolge van overgang en zntihormoon therapie? En ik las ook over boswilla is hier iemand bekent mee?

Dees
Beheerder

Re: Magnesium

Bericht door Dees » zo 26 aug 2012, 20:56

Ik ken Magnesium als middel tegen nachtelijke kramp maar niet tegen spier- en gewrichtspijn.

Die spier- en gewrichtspijn wordt echt veroorzaakt door de hormoontherapie. Het is het gebrek aan oestrogeen waardoor je rheumatische klachten krijgt.

Ik ben bang dat dan niks echt helpt, behalve in beweging blijven en evt een pijnstiller als het echt té erg wordt. Ik heb wel een tijdje voor het slapengaan een pijnstiller geslikt in de hoop dat ik dan 's morgens beter op kon staan. Het hielp niet genoeg om er mee door te gaan.

In de wanhopige gedachte iets nuttigs te doen voor mijn lichaam, heb ik vanalles geslikt, o.a. een middel gemaakt van zeewier...... Tot een bevriende oncoloog vroeg of ik soms een walvis was geworden.... Toen ben ik overal mee gestopt. Ik voelde mij lichamelijk even goed en even slecht als toen ik nog allerlei vage pillen slikte. Het had wel een zeer positief effect op mijn portemonnee, want al dat geld kon ik gewoon aan leuke dingen uit gaan geven.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

trijntje

Bericht door trijntje » zo 26 aug 2012, 21:07

Ik slik ook magnesium en dat helpt inderdaad erg goed tegen de kuitkrampen s'nachts. Ook ik heb last van gewrichten dankzij de tamoxifen en ik merk dat ik het beste functioneer als ik in beweging blijf. S'morgens moet ik even op gang komen. Ik wandel veel en zwem twee keer in de week. Als je kunt zoveel mogelijk bewegen heb ik als advies meegekregen. Succes!

Sanne
Beheerder

Bericht door Sanne » zo 26 aug 2012, 22:53

Ik heb ook ( à €30,-) magnesiumpillen in de kast staan... (en Tri Gluco support voor soepele gewrichten en spieren - nóg duurder)
(mijn echtgenoot lacht me uit, maar ik doe wel meer niet Westerse dingen, die mij lijken te helpen)
Beide geprobeerd mét en zónder succes waardoor ik ben gaan vermoeden dat er enig placebo-effect meespeelt...
Ik ben niet zo trouw in slikken en ben dus wat opportunistisch met dit soort potjes aan de gang.
Soms helpt het, soms niet... dat kan ook liggen aan het feit dat ik er ook diclo en baclofen achteraan gooi.
Als het heel erg is gooi ik de halve kast erin, inclusief vitaminen, als ik tóch lekker bezig ben...

Moraal: De klachten die je hebt zijn absoluut inherent aan hormoontherapie. Die kun je dus eigenlijk niet tegengaan zonder ook het effect van de therapie tegen te gaan... Probeer wat bij jou verlichting geeft. Alles wat (schijnbaar) helpt is okee, zo lang je je dat kunt permitteren.

Sterkte... en ik ben eerder voor bos (bewegen in het groen) dan boswilla...
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2012”