Onderzoek naar metastasen

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

alieba

Onderzoek naar metastasen

Bericht door alieba » za 11 jan 2020, 18:28

Dag Dees.
Na 4 jaar anti hormonen ben ik 10 december gestopt met anastrozol. Met de oncoloog heb ik afgesproken nu ongeveer weer met exemestaan te beginnen. Maar ik maak me ernstig zorgen: ik heb ‘s nachts meer pijn dan tot nu toe in mijn rechter bovenbeen, lies en heup, terwijl ik had gehoopt dat dat door de pillen kwam en zou verdwijnen. Ik heb iets meer dan een jaar geleden een ct-scan van de romp gehad waar geen bijzonderheden op te zien waren, ook niet op de botten. Ik weet alleen niet tot hoe ver de bovenbenen erop stonden. Wat er wel zat was een verkalking van twee cm in het kleine bekken, maar dat kon de pijn, die er toen ook al (lichter dan nu) was, niet verklaren.
De pijn is nu zo aan het veranderen dat ik erg regelmatig pijnstillers nodig heb, vooral als ik er midden in de nacht wakker van word. Ook overdag voel ik het sterker dan tot nu toe, hoewel ik wel van alles kan doen, inclusief fitnessen.
Wat vind jij?
Is het verstandig een nauwkeurige scan en eventueel bloedonderzoek (op tumormarkers) te laten doen? Snel weer beginnen met pillen of wachten op een scan? Wat voor scan is het beste om duidelijkheid te krijgen? Ik wil ook weer contact opnemen met de oncoloog, maar jouw advies hoor ik graag! Groetjes
Alieba

Dees
Beheerder

Re: Onderzoek naar metastasen

Bericht door Dees » ma 13 jan 2020, 13:57

Hoi Alieba, getsie wat vervelend. Pijn is altijd een reden om actie te ondernemen. CT-scan? Ik hoop dat er niks te zien is maar dan kun je uitzaaiingen in elk geval uitsluiten...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ingy83

Bericht door Ingy83 » ma 13 jan 2020, 17:25

Deze pijn kan ook vanuit het si gewricht komen. Als je die oprekt dan verdwijnt de pijn. Het is een klacht die je vaker hoort bij de overgang.

alieba

Bericht door alieba » di 14 jan 2020, 08:30

Dank voor jullie opmerkingen.
Is het verontrustend dat ik sinds twee weken vaker ‘dove’ en slapende voeten heb nu?
Naar het SI gewricht is nog niet gekeken; onlangs wel de wervels gecheckt door mijn fysiotherapeut, omdat ik op een andere plek last had en er slecht van kon lopen. Dat was snel opgelost met een past simpele oefeningen.
Bij het huidige probleem Heb ik daar mijn twijfels over.

Ingy

Bericht door Ingy » di 14 jan 2020, 10:55

Tja het lastige is dat symptomen van uitzaaiingen ook kunnen passen bij onschuldige dingen. Die dove voeten kunnen ook horen bij si gewricht klachten. Dat kan uitstralen naar lies, bovenbenen maar ook naar voeten.
Natuurlijk kunnen het ook uitzaaiingen zijn, dat is het lastige. Laat anders het si gewricht eens voelen aan fysio en vraag wat oefeningen. Kijken of het beter wordt. Als het in steeds erger wordt dan zeker aan de bel trekken bij oncoloog. Maar het blijft een lastige stap.

hannna

Bericht door hannna » di 14 jan 2020, 19:16

Dag Alieba,
Een poos geleden zat ik met hetzelfde probleem. Ik werd er op een gegeven moment erg onrustig hiervan en omdat mijn man er op aangedrongen heeft ben ik via de HA doorgestuurd voor een MRI.
Het is even een gedoe maar gelukkig hoorde ik nog op dezelfde dag een positieve uitslag. Heeft mij enorm veel opluchting gegeven. De pijn komt nog steeds af en toe opzetten maar nu weet ik dat er op dit moment geen reden is om mij zorgen te moeten maken.
Mij heeft het onderzoek dus veel rust gebracht.

alieba

Bericht door alieba » di 14 jan 2020, 22:19

Dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan en schakel eerst mijn fysiotherapeut in.
Ik “moet” nog een jaar anti-hormonen slikken en ga daar maar mee beginnen na het weekend.
Afwachten dus.

Gesloten

Terug naar “Januari 2020”