Dag Dees,
In 2016 kreeg ik borstkanker, ik was toen 39. 100% hormoongevoelig; micrometastase in poortwachter. BB operatie, bestraling, chemo en daarna tamoxifen. Omdat mijn cyclus zich weer herstelde daarna ook aan de Lucrin gegaan. Helaas verdroeg ik de Lucrin en Tamoxifen slecht, ik had vooral veel last van bot- en gewrichtspijn, en stemmingswisselingen. Was zo naar dat ik niet goed functioneerde en daarom heb ik in overleg met de oncoloog in april besloten om met beide te stoppen. De oncoloog ging er een beetje van uit dat mijn cyclus weg zou blijven; maar in de afgelopen maanden is gebleken dat die zich weer 'keurig' herstelt. In april dacht ik dat ik dat zou kunnen accepteren, maar ik word er toch erg onrustig van, ook omdat de bloedingen erg heftig zijn. Ik wil geen hormonen in mijn lijf, ik ben bang dat er opnieuw een tumor zal groeien. Ik weet best dat de statistieken er voor mij goed uit zien, maar toch...
Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest en volgens haar zijn er 3 opties; mirenaspiraal laten plaatsen (snap ik niks van, want geeft hormonen af; het eerste wat ik moest doen toen ik diagnose kreeg was stoppen met de pil... Bovendien is niet zeker of door de mirenaspiraal mijn cyclus weer stopt, toch?). Terug aan de Lucrin, maar dat vond ik echt de hel; of mijn eierstokken laten verwijderen. Ik vind het allemaal niks... Wat is wijsheid? Zijn er volgens jou nog andere opties?
Cyclus na stoppen lucrin en tamoxifen
Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser
- Dees
- Beheerder
Re: Cyclus na stoppen lucrin en tamoxifen
Hoi Eline, denk denk denk..... Ik ben benieuwd of je je met alleen Lucrin zonder tamoxifen wellicht toch beter voelt. Dat is nl een omkeerbare oplossing. Heb je dan geen last, dan zou je je eierstokken kunnen laten verwijderen.... maar als je daarmee begint kun je nooit meer terug....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Hoi Dees,
Dank voor je antwoord! Ik heb Lucrin het laatste half jaar gebruikt zonder Tamoxifen, en ik had veel klachten helaas. Ik vind het vooral heel spannend om weer een cyclus te hebben, statistieken zijn goed maar ik word er toch heel onrustig van. Stomme hormonen.
Maar de overgang accepteren is ook zo wat..
Dank voor je antwoord! Ik heb Lucrin het laatste half jaar gebruikt zonder Tamoxifen, en ik had veel klachten helaas. Ik vind het vooral heel spannend om weer een cyclus te hebben, statistieken zijn goed maar ik word er toch heel onrustig van. Stomme hormonen.
Maar de overgang accepteren is ook zo wat..
- Dees
- Beheerder
Oh dat snap ik ja.... Ingewikkeld
Groeten, Dees