moeheid en klachten na chemo taxotere

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

moeheid en klachten na chemo taxotere

Berichtdoor ab100187 » za 25 aug 2012, 20:48

Ik zit me toch steeds meer af te vragen of het nog normaal is nu 8 weken na de laatste taxotere zoveel klachten te hebben, tnt is er nog geen verschil merkbaar wat betreft de spier- en gewrichtspijn en de verlammende vermoeidheid.
Verder hou ik nog steeds veel vocht vast, diuretica helpt maar zodra ik daar mee stop komt het terug.
Kan dit duiden op hart/ orgaanschade door de taxotere? Hoe is dit te onderzoeken?
Vanuit de oncoge en oncolgievpk kom ik niet verder. Wel wordt er gezegd dat het bij iedereen anders is. Dat ik mijn winst moet behalen met H&B, anders gaat het waarschijnlijk niet over. Afwachten dus.
Ik merk dat ik er onrustig en angstig van wordt, dit omdat ik ook heftige rug- en borstbeenpijn heb en veel misselijk ben -van vermoeidheid?-
Hopelijk kunnen jullie me advies geven. :?:
ab100187

Re: moeheid en klachten na chemo taxotere

Berichtdoor Dees » zo 26 aug 2012, 08:59

Beste ab100187,
He wat vervelend dat je geen vooruitgang bemerkt.

Lukt het je om voldoende rust te nemen? Zijn er mensen in je omgeving die je kunnen helpen?

Je klachten zijn serieus genoeg zijn om nu te kijken naar manieren om die klachten te verminderen. Voel je je beter met de diuretica?
Is er een botscan gemaakt van je borstbeen en je rug? Misschien helpt het om rust in je hoofd te krijgen.
Krijg je pijnmedicatie?

Kortom, ik zou het er niet bij laten zitten en vragen om nader onderzoek en actie.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: moeheid en klachten na chemo taxotere

Berichtdoor Sanne » zo 26 aug 2012, 09:56

Hoi ab100187,

Twee maanden na je laatste chemokuur... ik vind het niet zo raar dat je dan nog niet fit bent.
"Dreigen" met H&B en onomkeerbaarheid van vermoeidheidsklachten is écht een beetje overdreven.
Maar je wilt natuurlijk graag vooruitgang zien.
Niet iedereen hertstelt hetzelfde van behandelingen. Sommigen lopen infecties op, bloedarmoede of andere tekorten.
Van sommige dingen herstel je door tijd, bij andere dingen heb je misschien een handje hulp nodig.
Zorg dat je een arts spreekt, ook omdat je je zorgen maakt. Mammacare is fijn als vraagbaak, maar ze zijn nog steeds geen arts.
Ik ben lange tijd "weggestuurd" met "dat hoort erbij, ook al zien we het niet zo vaak" en eindigde op een IC.
Ook omdat ik me misschien wat stoerder voordeed dan ik eigenlijk nog in reserve had...
Je kunt, als je dat laagdrempeliger vindt, ook gewoon naar je huisarts; dát is een generalist en ook die kan ook zo nodig in overleg treden met je oncoloog.
De huisarts kan enkele basale onderzoeken doen en eventueel je met een gerichte vraag weer naar je oncoloog sturen.
Neem jezelf serieus en als er niks bijzonders aan de hand blijkt te zijn dan is dat alleen maar mooi...
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.
Sanne
Beheerder

Keer terug naar Augustus 2012