Anastrozol

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Anastrozol

Berichtdoor Dreetje » ma 06 aug 2012, 09:54

Ik ben sinds ongeveer een half jaar bezig met Anastrozol, na eerst 2 jaar Tamoxifen gebruikt te hebben. Ik heb het idee dat is steeds strammer wordt steeds meer gewrichtspijn en regelmatig hoofdpijn krijgt door dit medicijn. Ik weet dat bij de Tamoxifen de bijwerkingen na een half jaar op zn sterks was en na ruim een jaar weer dragelijker werd. Wie heeft er ook pas naar een paar maanden last van bijwerkingen en wordt dit ook weer minder?
Thnx
Dreetje
 



Re: Anastrozol

Berichtdoor Ariane » ma 06 aug 2012, 10:50

Hallo Dreetje,

Ik heb ook Anastrozol, maar pas sinds een week of drie.
Hoofdpijn heb ik niet, maar stram ben ik wel.
Ik heb alleen geen idee of dat door het medicijn komt of doordat ik in bijna mijn hele skelet uitzaaiingen heb.
Ariane
 


Re: Anastrozol

Berichtdoor Dees » ma 06 aug 2012, 18:08

Hoi Dreetje, ik heb zelf letrozole en exemestane geslikt, ook aromataseremmers en geen tamoxifen. De stramheid en gewrichtspijn herken ik heel erg. Die is eigenlijk niet na verloop van tijd minder geworden. Hoofdpijn had ik wel regelmatig, maar of dat nou echt samenhing met de aromataseremmers durf ik niet te zeggen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Avatar gebruiker
Dees
Beheerder
 
Berichten: 4581
Geregistreerd: di 15 mei 2012, 08:27


Re: Anastrozol

Berichtdoor jolie » do 30 aug 2012, 10:07

Hoi Dreetje.
Ik ben begonnen met Tamoxifen in maart maar daar reageerde ik heel heftig op
en werd depressief, dit is vervangen door Femara(Letrozol) en na een week was het al beter.
Ook ik ben heel erg stijf en heb elke dag pijn in de rug, heup, benen en spierenen ben
elke dag misselijk.
Bij de controle gevraagd of dat nog minder wordt of 5 jaar blijft. ik krijg nu toch weer
een botscan voor alle zekerheid en er is bloed geprikt.
Maar het is bekent dat deze middelen deze bijverschijnselen hebben.
jolie
 


Re: Anastrozol

Berichtdoor Ariane » do 30 aug 2012, 16:47

Wat ik inmiddels begrepen heb is dat je stram wordt door (vrijwel) elke hormoontherapie, althans dat werd mij verteld.
Ariane
 



Keer terug naar Augustus 2012

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten