Mama, waar is je borsje nou?

Ariane

Mama, waar is je borsje nou?

Bericht door Ariane » zo 22 jul 2012, 16:45

Titel: Mama, waar is je borsje nou? Mijn gezin, mijn leven en borstkanker.
Auteur: Anne Mulkens.
ISBN: onbekend.
Uitgever: Spectrum.

Beschrijving.
Mijn gezin, mijn leven… en borstkanker

Anne Mulkens leeft samen met haar man en dochters Tessa en Lotte. Tot twee keer toe kreeg zij borstkanker. In columnachtige verhalen schetst zij haar ervaringen over een periode van veertien jaar: de invloed van de ziekte op haar dagelijks leven en dat van haar gezin, het omgaan met de 'buitenwereld', haar emoties en overwinningen…

Met krachtige pen en realiteitszin gunt zij je een blik in haar persoonlijke leven. Herkenbaar, humoristisch en ontroerend.

Recensie(s).
NBD|Biblion recensie.

Dit boek beschrijft het leven van Anne Mulkens die tot twee maal toe borstkanker heeft gekregen. In columnmachtige verhalen van elk twee pagina's schetst zij haar ervaringen en emoties, verspreid over een periode van veertien jaar. Naast haar ervaringen met de ziekte, het ziekteproces, de behandelingen en haar herstel worden ook de ervaringen van haar man beschreven. Hoe hij en het gezin (ze hebben twee dochters) het ziekteproces hebben meegemaakt. Ook beschrijft ze hoe de ziekte haar leven heeft veranderd en hoe ze tegen de ziekte aan kijkt. Een helder en vooral eerlijk boek over borstkanker en de impact daarvan op een gezin.

(NBD|Biblion recensie, Drs. H. Abu Saris)

Terug naar “(Borst)kanker in het gezin”