Passende BHs en protheses

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Dees
Beheerder

Passende BHs en protheses

Bericht door Dees » do 15 jul 2021, 09:42

Riga schreef: wo 14 jul 2021, 19:03 Hoi dees,

Ik heb een praktische vraag.
Op dit moment is er gezegd dat de tumor - niet eenduidig goedaardig - is.
Het gebied gaat er door de chirurg in samenwerking met de plastisch chirurg uitgesneden worden.
Op dit moment gaan we er vanuit dat er geen nabehandeling nodig is maar dat zal van het weefsel onderzoek afhangen.
Omdat mijn borsten vrij groot zijn gaat de operatie gecombineerd worden met een borst reductie.
Nu zal ik ong, 6 maanden uit het lood lopen daar mijn andere borst pas later gecorrigeerd wordt.
Het Cup verschil zal ong. 3 maten zijn, nu vraag ik me af hoe ik dit nu direct na de operatie kan oplossen.
Zijn hier speciale bh’s of producten voor te koop?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Re: Passende BHs en protheses

Bericht door Dees » do 15 jul 2021, 09:46

Hoi Riga, he jakkie wat spannend. Is oncoplastische chirurgie nog een optie? Kijk bijvoorbeeld hier: https://www.nvpc.nl/borstreconstructie.php?option=62

Verder zijn er deelprotheses. Via SEMH kun je mensen vinden die protheses aanmeten en verkopen. Regeling MMC. Hier zie je voorbeelden van deelprotheses. Soms kunnen die in je gewone BH en soms is speciale lingerie nodig.

Kun je hiermee vooruit?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Riga

Bericht door Riga » vr 16 jul 2021, 05:54

Thanks voor je antwoord.

Het wordt een combinatie operatie idd van oncologie chirurg en plastisch chirurg.
Gebied aan de bovenzijde wordt weggesneden en er wordt gelijk een borstverkleining met tepelverplaatsing gedaan.
6 maanden later wordt mijn andere borst verkleind zodat het weer gelijk is.

Inmiddels heb ik een afspraak bij de verpleegkundigen van de mamma afdeling en plastische chirurgie waar de nazorg van de operatie wordt besproken inclusief mijn bh zorgen voor direct na de operatie.
Ik heb gelezen over een compressiebh voor direct na de operatie. Ik vraag me zo af hoe dat nou moet.
Ik neem aan dat er niet gelijk een prothese op de wonden gelegd wordt. Maar door het cup verschil lijkt een compressie bh mij ook ingewikkeld worden.
Heb jij een idee?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 18 jul 2021, 09:42

Hoi hoi, ik weet niet of een compressieBH echt geadviseerd wordt. Je hebt voor net na de operatie ook protheses die zachte kussentjes zijn. Je zou voor tijdelijk je BH ook kunnen vullen met aquariumwatten. Die koop je gewoon bij de dierenwinkel (echt waar).
Groeten, Dees

Riga

Bericht door Riga » ma 19 jul 2021, 09:53

Thanks voor je antwoord. Die aquarium kussentjes zijn wel grappig.
Ik wacht het gesprek met de verpleegkundigen gewoon even af. Dat heb ik 2 weken voor de operatie. Dat lijkt me genoeg tijd om evt. Bh’s of dergelijke aan te schaffen.

Kitty

Bericht door Kitty » za 24 jul 2021, 15:53

Ik was heel blij met de gebreide bhvullers van knitted knockers ( ff googelen).... een vrijwilligersinitiatief. Idd met aquariumwatten... en een deelprothese had ik maar die vond ik minder fijn.

Achteraf baal ik wel dat ze niet de beide borsten tegelijk opereerden maar dat doen ze niet

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”