Echo borst

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Happy2020

Echo borst

Bericht door Happy2020 » vr 23 okt 2020, 17:18

Goedenavond

Ik kwam op deze site omdat ik wat dingen aan het opzoeken was. Ik heb al 3 maanden een iets gezwollen borst en in de bovenhoek zit een wat harder stuk. Het is geen steen dus ben voornamelijk bang voor de lobulaire variant. Nu heb ik komende week een echo maar vraag me het volgende af. Ik heb de laatste 2 weken best regelmatig aan dat stuk gezeten, beetje voelen en duwen om te kijken hoe t nou eigenlijk aan voelt. Maar nu bedenk ik me ineens: kunnen ze het wel goed zien met de echo als ik eraan heb gezeten. Zou t extra gezwollen zijn (zo voelt t niet nu) of geirriteerd waardoor de echo deze variant van borstkanker niet goed te zien is? Of zou dat meevallen? Ik ga er nu sowieso afblijven. Dan kan t nog een paar dagen tot rust komen.

Hoor graag of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen :) :smile:

Dees
Beheerder

Re: Echo borst

Bericht door Dees » vr 30 okt 2020, 10:48

Hallo Happy, spannend he, het is zeker zo dat er veel aanzitten maakt dat het gezwollen is, maar bij mijn weten hindert dat goede diagnosestelling niet. Bij twijfel doen ze vast nog een MRI en/of nemen ze een biopt. Ik duim voor je dat het 'niks' is
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”