Wat zijn nou alarmsignalen?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Wat zijn nou alarmsignalen?

Berichtdoor LindaVB » do 11 okt 2018, 07:49

Hoi hoi,

Ik heb al eerder een vraag gesteld maar graag maak ik nog eens gebruik van jullie kennis en ervaring.
Heel kort een samenvatting van mijn verhaal: okt. 2017 diagnose triple negatief op 37-jarige leeftijd, 3 cm tumor met drie positieve klieren. Neo-adjuvante traject (AC dose dense en 12 x Taxol) heeft nagenoeg niets gedaan. Toen met spoed okselkliertoilet en mastectomie, en bestraald. Nu word ik nabehandeld met capecitabine.
Over het algemeen gaat het goed met me, maar natuurlijk is er het besef dat de kans op terugkeer elders in het lichaam aanzienlijk is. In het ziekenhuis is het verhaal: "trek aan de bel" wanneer er iets is. Maar wat zijn nou klachten waarbij je aan de bel moet trekken? Vermoeidheid en pijn in mijn lijf horen natuurlijk ook gewoon bij de nasleep van alle behandelingen. Ik ben er niet heel veel mee bezig, maar vind het lastig om te bepalen wat nou bij een herstellend lichaam hoort en wat nou echt alarmsignalen zouden kunnen zijn.
LindaVB

Re: Wat zijn nou alarmsignalen?

Berichtdoor Dees » za 13 okt 2018, 19:39

Hoi Linda, lastig is dat he, leven met angst als een stalkende ex.....

Ik ben het helemaal niet eens met 'trek aan de bel bij alarmsignalen', want inderdaad wat zijn alarmsignalen. Ik heb zoveel vrouwen gekend die uitzaaiingen kregen en heel vaak was er dan eerst een rommelige periode, waarbij ze dingen kregen die heel goed met iets anders te maken konden hebben en dan uiteindelijk hielp behandeling niet en kwamen er uitzaaiingen aan het licht. Waar moet je aan denken? Aanhoudende pijn, aanhoudende benauwdheid, aanhoudende vermoeidheid.....

Heb je hier iets aan?

En hieraan?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Stel je vraag HIER