Bloed uit tepel/sexuele stimulatie?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Floor89

Bloed uit tepel/sexuele stimulatie?

Bericht door Floor89 » ma 12 feb 2018, 10:54

Hoi!

Ik heb de volgende vraag. Sinds anderhalve week heb ik wat bloed uit 1 tepel. Het komt er heel licht uit als je in de tepel knijpt. Het wordt wel minder.

Eerst viel me op dat ik wat kleine bloedkorstjes op tepel had (in de ochtend). Toen dat dag later weer was, kneep ik in de tepel en schrok ik me kapot toen er bloed uitkwam (niet superveel als in een straaltje, maar wel wat).

Nu is het zo dat mijn vriend de laatste tijd heel veel aan die tepel zuigt bij de sex (en we hebben heel regelmatig sex). De avond voor de eerste keer bloedkorstjes ook.

Kan het zijn dat dit wellicht iets veroorzaakt heeft in de tepel? Teveel stimulatie en daardoor een ienieminiewondje aan het begin van de tepelingang (dus wel inwendig)? Ik heb van nature ingetrokken tepels (al vanaf puberteit), dus wellicht geneest zo'n wondje minder goed doordat de tepel wat naar binnen geklapt zit en het iets vochtiger kan blijven?

Het bloed komt overigens echt van binnen. Niet van ander plekje op de tepel. Uiteraard houd ik het in de gaten, maar vroeg me af of bloed ook met sexuele stimulatie te maken kan hebben.

Dees
Beheerder

Re: Bloed uit tepel/sexuele stimulatie?

Bericht door Dees » ma 12 feb 2018, 15:10

Beste Floor, mij lijkt wijs om eerst eens te kijken wat er gebeurt als je vriend wat minder hard aan je tepels zuigt. Blijf je bloedverlies houden, dan kun je altijd naar de huisarts gaan. Als je afwijkingen ziet of voelt, moet je ook naar de huisarts gaan.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Floor89

Bericht door Floor89 » ma 12 feb 2018, 16:23

Hoi Dees,

dank je wel. Hij mag er niet meer aankomen totdat het niet meer bloedt. Mijn vraag is eigenlijk of er een verband kan zijn.. en of anderen zich hierin herkennen. Dat zou voor mij iets minder paniek betekenen.. dan ga ik eerst even uit van dit verband voordat ik naar de dokter ren (wat ik doe zolang het aanhoudt of terugkomt). Dus kan je intern, in tepel (of net bij ingang) iets kapot zuigen wat bloedverlies kan veroorzaken? Werd ook de volgende dag omgesteld dus ook hormoonschommeling op zelfde moment.

Groet,
Floor

ilonne

Bericht door ilonne » ma 12 feb 2018, 17:14

ja dat kan. Mijn dochter deed dit tijdens de borstvoedingsperiode ook, maar ook later met partners heb ik dit wel gehad. Zeker als tepel niets gewend is, kan t kleine scheurtjes krijgen als er opeens hard aan gezogen wordt

Floor89

Bericht door Floor89 » ma 12 feb 2018, 22:11

Hoi Ilonne,

dank je wel!
Was het bij jou dan ook alsof het uit de tepelingang kwam?
Dus niet wondje op tepel (bijv. aan de zijkant), maar echt het gaatje in het midden, alsof het van binnenuit komt?

Ik had het overigens niet toen ik borstvoeding gaf en kolfde, en er toch ook veel druk op de tepel werd uitgeoefend.

Groet!

ilonne

Bericht door ilonne » di 13 feb 2018, 00:24

Ja, ws knapt er een bloedvaatje aan de binnenkant door de zuigkracht. Even laten helen en dan langzaam aan weer zuigkracht opbouwen :)

Gesloten

Terug naar “Februari 2018”