Verwarring

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Heidi

Verwarring

Bericht door Heidi » di 26 dec 2017, 02:02

Hallo, mijn naam is Heidi en drie weken geleden kreeg ik na het bevolkingsonderzoek bericht dat er iets was gezien op de foto's wat nader onderzocht moest worden, het viel onder Bi-rads 4. Er is een echo gemaakt en een punctie en bioptie. De radioloog gaf direct al aan dat het er kwaadaardig uitzag. Daarna het gesprek met de chirurg en die vertelde hetzelfde, er was een tumor gezien die er uitzag als een kwaadaardige tumor van 2,5 cm. De week daarop kreeg ik de uitslag en er bleken geen kwaadaardige cellen gevonden te zijn, geweldig! Maar de arts durfde daar niet op te vertrouwen omdat de uitslag tegenstrijdig is met wat ze zien op de beelden. Voorstel was de puncties/biopties opnieuw uit te voeren. In overleg met de mammapoli in ons plaatselijke ziekenhuis hebben wij gekozen voor een ziekenhuis met sneldiagnostiek, dit zou dat ook gelijk een second opinion zijn. Vorige week maandag naar het Meander in Amersfoort geweest en daar dezelfde onderzoeken gehad. Zowel de artsen als de radioloog zeiden op basis van de beelden hetzelfde, dit ziet er uit als een kwaadaardige tumor. En weer was de uitslag goed, geen kwaadaardige cellen. De artsen hebben ook nog overleg gehad met het UMC omdat ze niet begrijpen dat deze goede uitslag er uitkomt. Advies een MRI, deze heb ik donderdag gehad en vrijdag de uitslag. Ook de MRI geeft het beeld van een kwaadaardige tumor. Volgende stap is een operatie die voor half januari staat gepland, dat zal duidelijkheid moeten verschaffen.
Komt deze tegenstrijdigheid vaker voor? Hoeveel zorgen moet ik mij maken? Kan ik zekerheid halen uit de goede uitslag van de puncties/biopten? Of zeggen de beelden meer als de uitslag? Ik vind dit zo verwarrend, voel me er erg onzeker over....

Heidi

Re: Verwarring

Bericht door Heidi » di 26 dec 2017, 02:11

Nog even ter aanvulling, 5 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Ik hoopte dat wat ze op de foto hadden gezien littekenweefsel was maar volgens de artsen lijkt het daar niet op.
Ik ben 51 jaar.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 26 dec 2017, 10:42

Hoi Heidi, ik durf het echt niet te zeggen, maar dat je het niet vertrouwt begrijp ik helemaal. Misschien is het toch een goed idee dat het eruit gehaald wordt en dan beter onderzocht kan worden.

Ik duim voor je.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Heidi

Bericht door Heidi » di 26 dec 2017, 10:59

Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet het, niemand kan op dit zeggen wat het is. Maar ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt, dat uitslag van weefselonderzoek goed is terwijl de beelden iets anders laten zien. Ik kan nergens iets soortgelijks vinden.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 26 dec 2017, 14:00

Hoi Heidi, ik heb het in tien jaar nog nooit gehoord. Nu moet ik wel zeggen dat ik met name borstkankerpatiënten ontmoet, dus dat vertekent misschien...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2017”