Benauwd

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Kitty

Benauwd

Bericht door Kitty » zo 24 dec 2017, 11:20

Hoi allemaal. Ik heb nu tien keer herceptin en taxol gehad. Ik had steeds de dag daarna een beetje last van benauwdheid. Nu na de laatste kuur was het meer wel 5 dagen. Bij lichte activiteiten of praten met mensen. Ik moet dan echt even plat. Ook voor het eerst pijn aan vingers en nagels. Ik zie op tegen de volgende keer en weet niet zo goed of t nu door herceptin of chemotherapie komt. Al even gebeld met de verpleegkundige van dagindeling die de bijwerkingen niet zo herkende. Jullie tips of advies? En fijne dagen allemaal.

Dees
Beheerder

Re: Benauwd

Bericht door Dees » di 26 dec 2017, 10:39

Hoi Kitty, he jakkie. Het is echt wel een uitputtingsslag die chemo. Het is niet raar dat je je steeds minder fit voelt. Waar ik aan moet denken, is je Hb (rode bloedlichaampjes) nog goed? Is de pompfunctie van je hart nog gecontroleerd? Zou je misschien toch een verkoudheid onder de leden kunnen hebben? Ben je bestraald en zou daarbij een stuk van je long geraakt kunnen zijn?

De pijn aan je vingers en nagels klinkt als neuropathie. Dat is een heel bekende bijwerking van de taxanen, zoals Taxol. Meld dat zeker aan je oncoloog !!

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Kitty

Bericht door Kitty » di 26 dec 2017, 22:03

Dank dees de hib was goed ik vrees een beetje voor dat hart. Morgen bel ik de oncoloog voordat ik maar iets laat indruppelen!

KiWi

Bericht door KiWi » wo 27 dec 2017, 00:03

Hoi Kitty,
Pas inderdaad even op voor dat hart! Mijn moeder heeft hartproblemen èn herceptin. Dus een geoie cardioloog kan echt wel wat uit de kast trekken zodat de kuren toch door kunnen gaan hoor.
Misschien stelt dat iets gerust.
Het lijkt me verstandig als je morgen eerst goed overleg hebt en niet “onderdrijft” zeg maar.
Veel succes!!

Gesloten

Terug naar “December 2017”