Maagpijn

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

KiWi

Maagpijn

Bericht door KiWi » wo 06 dec 2017, 20:23

Iemand bekend (en een oplossing) voor heftige maagpijn?
Mijn moeder heeft om de drie weken partuzumab en traztuzumab. Daarnaast heeft ze nog allerlei andere medicijnen. Ze krijgt nu een andere maagbeschermer maar ik heb er een hard hoofd in...die ene deed nl niks. Ze denken aan verklevingen en littekenweefsel. En misschien ook wel ontstekingen (kan ook bijwerking zijn van immuno). Maar heeft iemand toevallig een tip die mogelijk kan helpen?
Ze krijgt nu 1x daags 40mg nexium.

Dees
Beheerder

Re: Maagpijn

Bericht door Dees » wo 06 dec 2017, 20:25

He getsie wat naar.......... Ik durf niet zomaar iets te roepen. Zou ze er geen ziekte van Crohn ofzo bij hebben gekregen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

KiWi

Bericht door KiWi » wo 06 dec 2017, 22:34

Volgende keer nemen ze in de scan ook de darmen mee. Maar daar kun je geen binnenkant aan zien en dat duurt nog tot maart. Alles is mogelijk. Voor dit hele ziekteproces in jan 2016 had ze ook steeds buikpijn (herniaoperatie>darmperforatie> stoma>ellende> terugplaatsen) en die darmen hebben al veel geleden. Maar nu dus hoog in buik bij maag. Als iemand een tip heeft? Zo kan ze niet eten. In ochtend is het weg...in loop vd dag komt het.

hetjemul1954

Bericht door hetjemul1954 » do 07 dec 2017, 11:15

Heb hier tijdens de chemo's ook last van gehad, bleek een soort schimmelinfectie te zijn, medicijnen hiervoor na elke kuur hielpen goed.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 07 dec 2017, 20:35

Misschien zou een lage dosis dexa kunnen helpen. Dat stimuleert de eetlust, werkt ontstekingremmend en opwekkend.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

KiWi

Bericht door KiWi » do 07 dec 2017, 21:48

Dank jullie wel! Ze heeft wel eetlust. Die tip van de schimmelinfectie neem ik ook mee. Soms helpt out if the vox denken. Dit had ik zelf nooit bedacht!
Bedankt hoor!

Gesloten

Terug naar “December 2017”