Wel of geen chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ann01

Re: Wel of geen chemo

Bericht door Ann01 » za 14 okt 2017, 08:42

Hallo Dees,
Ik ben niet getest. Ik heb vooraf de chemo,s zoveel vragen gesteld. Waaronder ook (na tip van jou) of erfelijkheid een rol speelt.
Mijn jongere zus op 45 jarige leeftijd darmkanker. Een tumor van 4 cm. het gaat gelukkig goed met haar. Mijn moeder overleden op 69 jarige leeftijd. Kanker 12 vingerige darm.
Beide zeldzaam, darmkanker op 45 jarige leeftijd en maagkanker.
En ik lobulaire borstkanker met 2 satelieten. Diagnose 53 jaar, maar dit is mischien al 8 jaar geleden begonnen. Mischien ook 45 jaar?
Mijn zus heeft een prachtige dochter van 25. Ook in haar belang vind ik het toch wel belangrijk.

Ik heb het dus voor de chemo,s gevraagd aan oncoloog. Hij wist vrij snel te vertellen dat het niet speelde.
Maar hoe meer ik aan het verwerken ben, komen er toch weer vragen terug.
Chek2, maagkanker, lobulaire borstkanker. En erfelijkheid.
Predict gaf 2,7 % over 10 jaar. Ik lees dat richtlijk 5 % winst moet zijn. Mijn weerzin tegen chemo uitgelegd en toch vond hij dat het een meerwaarde heeft. Ik lees hier in andere posts, dat chemo 5% meerwaarde moet hebben. En Sas die deze post opent, moet het zelf maar even beslissen. Het is al zo,n angstcultuur... Wat doe je je patient aan.
Mammaprint. Hij kon niets met de uitslag, want lobulair was ondervertegenwoordigt. In het overzicht wat jij hierboven post, was dit wel degelijk een goede optie.

Sinds kort heeft het zkh een ander systeem, waardoor ik nu in kan loggen en de uitslagen van biopt kan lezen. Ik lees over het ontbreken van eiwit E Cadharine.
Betekent dat ik dat in heel mijn lichaam mist? Of dat het alleen in de tumor mist?
10 nov ga ik deze vragen stellen. Heb jij nog informatie over deze onderwerpen?
Dank en doe rustig aan. Ik lees je antwoord wel wanneer jij zover bent.

Aal

Re: Wel of geen chemo

Bericht door Aal » za 14 okt 2017, 16:37

Misschien is voor jezelf deze site te gebruiken? http://www.lifemath.net/cancer/breastca ... /index.php
Je hebt er flash voor nodig; je kunt meer details invullen van ‘jouw’ tumor.
Ik heb het twee jaar geleden voor mezelf ingevuld.

Gesloten

Terug naar “Oktober 2017”