DIEPflap operatie in Gent

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

CMSMK

DIEPflap operatie in Gent

Bericht door CMSMK » do 31 aug 2017, 12:40

Op aanraden van een plastich chrirurg in het MC Slotervaart, oriënteer ik me op de mogelijkheden van een diepflap-reconstructie in Gent. Heel graag zou ik weten bij hoeveel procent van de geopereerde vrouwen deze operatie slaagt... en ook zou ik graag van andere vrouwen horen wat zij van hun verzekering vergoedt kregen en met welke wachttijd ik rekening moet houden. Heeft iemand antwoorden?

Dees
Beheerder

Re: DIEPflap operatie in Gent

Bericht door Dees » do 31 aug 2017, 15:47

Beste CMSMK,
Inzage in de cijfers heb ik niet. Ik weet wel dat professor Blondeel en professor Hamdi (die inmiddels al een aantal jaren werkzaam is in UZ Brussel en Edith Cavell) tot de wereldwijde experts behoren. Ik ben zelf door professor Hamdi geopereerd en ken veel vrouwen die door hem geopereerd zijn. Ik ken één persoon bij wie de flap afgestorven is onder zijn bewind. Niet roken is cruciaal. Er zijn nog wel andere plaatsen in België waar ze deze operatie goed kunnen en waarschijnlijk spoediger dan in Nederland.

Of de verzekering de operatie volledig vergoedt, hangt af van je verzekering en welke contracten er met de ziekenhuizen liggen. Gelukkig is het per 31/12 weer mogelijk om over te stappen. We moeten even afwachten wat de voorwaarden per 31/12 zullen zijn. Dat gaan we hier zeker posten.

Ik ken wel besloten Facebookgroepen waarin vrouwen ervaringen mbt diepflap met elkaar delen. Zin om daar te gaan kijken?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2017”