Ongerust na borstsparende operatie

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Kim1969

Ongerust na borstsparende operatie

Bericht door Kim1969 » za 26 aug 2017, 06:47

Goedemorgen mijn naam is Kim en ben 48 jaar. Begin dit jaar diagnose borstkanker Tripple negatief 4,3 cm. Er is van 2 plekken een biopt genomen en 1 plek was niks, toch bleek er nog een 3e plekje te zijn en moest terug voor 3e biopt, na wat geklungel van radiologe, zoek zoek zoek vroeg ik me af of ze wel het juiste plekje hadden.... Daarna nog een terug om een clipje te plaatsen waarbij hetzelfde verhaal zoek zoek zoek en nog net even voor sluitingstijd een mammografie om te zien of clipje goed zat en ja hoor prima. 16 kuren gehad in 20 weken goed doorstaan en daarna bleek tumor niet meer zichtbaar en clipje met echo niet te vinden. Dag voor sparende operatie onder rontgen nucliair ingespoten en kruisje gezet op de te opereren plek. Mijn vraag toen was waarom staat het kruisje aan de binnenkant van mijn borst terwijl de tumor midden aan de bovenkant zat? het bleek de kortste weg ernaartoe te zijn voor de chirurg. Na de operatie zat er onder de huid een flink gat aan de binnenkant van de borst, waar ik bij controle naar gevraagd heb bij de chirurg, maar ze had goed nieuws er waren geen tumorcellen meer aangetroffen en liet het stukje weefsel incl. clipje zien op de pc. Paar dagen later afgelopen donderdag heb ik de oncoloog gebeld om uitleg.....zij ging alleen over de chemo....de chirurg alleen over de operatie....nu belt de mammacarevpk mij maandag. Kun je mij advies geven waar ik moet zijn?? en hoe dit aan te pakken?? kan het zijn dat de haard aan de binnenkant van mijn borst zat en de bult midden boven te voelen was? Voor mijn gevoel klopt het niet.... Groetjes Kim

Carolina

Re: Ongerust na borstsparende operatie

Bericht door Carolina » za 26 aug 2017, 15:34

Hoi Kim, het door jou omschreven "niet pluis"gevoel is wel herkenbaar.Daar mee bedoel ik dat ook ik momenten heb gehad waar ik mij afvroeg of het allemaal wel goed ging. Maar misschien is het een idee om alle uitslagen, verslagen en correspondentie op te vragen. Dus gewoon een verzoek tot inzage in je dossier? Om dan samen met een professional er naar te kijken. De mammae verpleegkundige kan je daar w.s. al goed mee helpen maar een deskundig (huis)arts natuurlijk ook. Ik heb een kopie van mijn dossier gevraagd en daaruit mijn vragen geformuleerd. Ik heb de antwoorden ook opgeschreven. Het heeft mij veel duidelijkheid en rust gegeven. ik wens je kracht,wijsheid en natuurlijk een goed herstel.

Kim1969

Re: Ongerust na borstsparende operatie

Bericht door Kim1969 » za 26 aug 2017, 22:49

Hallo Carolina, bedankt voor je bericht. Eigenlijk heb ik juist niet zo veel vragen alleen de vraag hoe kan er geopereerd zijn minstens 5 cm vanaf de plek waar de tumor zat....huisarts, chirurg, oncoloog en oncologievpk hebben allemaal de grote bult aan de bovenkant van mijn borst gevoeld. Hoop dat iemand de beelden van mammo en mri's nog eens naast elkaar legt om te kijken of het clipje toen wel op de juiste plek geplaatst is. Of de vraag aan de patholoog of er dood tumor weefsel gevonden is of dat het gewoon weefsel was, weet niet of dat verschil zichtbaar is. Werk zelf in de verpleging en ben vrij nuchter maar nu toch paniek. Daarnaast ben ik wel ontzettend tevreden over het ziekenhuis waar ik de behandeling kreeg en hoop dat de mammacarevpk mij verder kan helpen.. ...en anders is de huisarts inderdaad nog een optie. Groetjes Kim

Gesloten

Terug naar “Augustus 2017”