Financiele problemen voor mijn vriend

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

waterkervel

Financiele problemen voor mijn vriend

Bericht door waterkervel » di 15 aug 2017, 13:55

Kan mijn vriend die mij dag en nacht steunt en helpt, betaald worden uit een pgb oid? Hij heeft zijn master op hold gezet en omdat ik hem vaak nodig heb, of plotseling ellendig ben, kan hij ook niet gaan werken. Ik heb maanden chemo en nu net een zware operatie achter de rug (een borst en alle klieren in de oksel), ben 22 jaar en heb geen pgb of andere financiele ondersteuning aangevraagd. Hij heeft nog steeds zijn kamer in een andere stad aangehouden al is hij daar weinig, en alleen dat al kost bijna 500 per maand. Hoe kunnen we dit financiele probleem aanpakken. Heel graag jullie advies.

Dees
Beheerder

Re: Financiele problemen voor mijn vriend

Bericht door Dees » di 15 aug 2017, 17:32

Beste Waterkervel,
Via deze website kun je inventariseren waar je naar toe moet voor hulp: https://www.zorgwijzer.nl/zorgkompas

Je kunt ook contact opnemen met een thuiszorgorganisatie bij jou in de buurt. Ze kunnen dan ook kijken wat jij nodig hebt.

Een PGB voor je partner, die kans acht ik vrij klein.....

Succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Re: Financiele problemen voor mijn vriend

Bericht door Dees » di 15 aug 2017, 21:28

22 jaar is hartstikke jong he. Ken je deze checklist?

Ken je deze website en deze groep jonge mensen met borstkanker?
https://www.jongborstkanker.nl/

Heb je zin om je aan te sluiten bij deze besloten Facebookgroep met lotgenoten? Daar krijg je veel steun en tips van anderen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig tegen kom dat mensen zo'n intensieve steun nodig hebben. Misschien is dat op een andere manier ook op te lossen.

Is er onderzocht of je erfelijke aanleg voor borst- en eierstokkanker zou kunnen hebben? Dat is op jouw leeftijd wel cruciaal.

Laat je weten als ik iets voor je kan doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2017”