Normaal na dubbelzijdige borstreconstructie met protheses?

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Dees
Beheerder

Normaal na dubbelzijdige borstreconstructie met protheses?

Bericht door Dees » do 13 apr 2017, 21:59

Via mail:
Goede avond,

afgelopen maandag is mijn dochter geopereerd; haar beide borsten zijn preventief verwijderd en er zijn gelijkertijd protheses geplaatst. Dit alles is voorspoedig verlopen.
De 3de en 4de dag en nacht na de operatie is de pijn fors toegenomen, via infuus goede pijnstilling. Nu heeft ze opgeblazen gevoel, misselijk en benauwd, hoofdpijn , hoofd vol ahw met wetten, haar navel is dicht getrokken, rillerig, Shaken over hele lijf bij vlagen ( geen koorts, bloeddruk, hartslag oke). nadat infuus werd stopgezet en overgestapt op tabletten werd ze misselijk en nam pijn toe. infuus werd weer gestart en morgen proberen ze het opnieuw nu met andere tabletten.
Zijn bovenstaande symptomen gangbaar na een dergelijke operatie?
vanavond zagen we in vloestof wat uit de drain kwam ahw een lichter gekleurd sliertje; zou dat gestold bloed kunnen zijn?
Graag hoor ik van u terug.
Bij voorbaat dank voor de moeite.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Re: Normaal na dubbelzijdige borstreconstructie met prothese

Bericht door Gast » do 13 apr 2017, 22:09

Hoi hoi
Toename van pijn na de operatie zou kunnen duiden dat er toch iets niet helemaal goed zit by de protheses
Voelt de huid niet warm aan in het borst gebiedereen
Het kan miss duiden op een beginnende wondinfectie
Zal het toch even aankaarten bij de arts in het ziekenhuis
En de draaierigheid etc kan komen door de Narcose en zware pijnmedicatie

Marjon

Bericht door Marjon » do 13 apr 2017, 22:14

Ik herken deze symptomen persoonlijk niet. Wat natuurlijk absoluut niks wil zeggen. Dus bij twijfel: altijd arts raadplegen! Daar zijn ze (ook) voor.

Anoniem

Bericht door Anoniem » do 13 apr 2017, 22:23

Dit is niet zomaar te oordelen via internet...o.a. afhankelijk van welke medicatie ze allemaal heeft gehad...
Licht gekleurd rood sliertje had ik ook wel meerdere en ook donker rood...daar zou ik me niet druk om maken...komt vaker voor...ook bij mensen met een hernia die net geopereerd zijn bijvoorbeeld.
Mijn advies is om dit echt met de arts te bespreken.
Dit zijn dingen die niemand kan beoordelen via social media. En daarbij iedereen is anders en reageert anders op medicatie operatie etc.
Sterkte

Miranda

Bericht door Miranda » do 13 apr 2017, 22:23

Reactie op medicatie?
NSAID.......
Klinkt voor mij bekend......(helaas)

pietie06

Bericht door pietie06 » do 13 apr 2017, 22:26

Hallo, Ik vind dit ook erg vreemd. Heb dit ook niet gehad. Wel die rare frummels in de drainpotten. Ook in de slangetjes zichtbaar. Hoef je je geen zorgen over te maken. Maar dat de pijn toeneemt is wel raar. En ligt ze nog steeds in het ziekenhuis. Ik was na 2 nachten al weer thuis. En ik had borstkanker. Ik zou toch een arts raadplegen want dit voelt niet goed naar mijn idee. Sterkte met uw dochter.

Gr Petra

Anoniem0

Bericht door Anoniem0 » do 13 apr 2017, 22:46

Hi, ik heb vijf weken geleden dezelfde operatie gehad. Ik herken het benauwde gevoel. Met het hoofdeinde wat omhoog lag en sliep ik beter. Het werd wat minder als ik even bewoog, even een paar stappen lopen, de schouders ontspannen. Dat gevoel nam bij mij na een paar dagen af. Ik las ook tips tegen misselijkheid en duizeligheid zoals het nemen van cola en/of iets zouts.

Gesloten

Terug naar “April 2017”