'Opgelichte' klieren bij MRI

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

MarjonD

'Opgelichte' klieren bij MRI

Bericht door MarjonD » vr 18 mar 2016, 11:16

Tijdens mijn 2-jaarlijkse controle liet dit keer de MRI een vertekend beeld zien t.o.v. de vorige keer. Er waren klieren in mijn (gedeeltelijk diepflap-reconstructie) borst opgelicht. De radioloog gaf in zijn rapport aan nieuwe MRI na 6 maanden. Nurse-practioner wilde het nog in het teamoverleg bespreken en eventueel overgaan op biopt.
Ik vroeg mij af of 'opgelichte' klieren altijd wijzen op onrustige cellen of dat ook andere oorzaken zo'n beeld kunnen geven?

Dees
Beheerder

Re: 'Opgelichte' klieren bij MRI

Bericht door Dees » vr 18 mar 2016, 12:12

Hoi MarjonD, getsie wat spannend....... Ik weet het niet precies..... De kans op een lokaal recidief na borstkanker is sowieso héél klein, de radioloog durft het aan om over een half jaar opnieuw te kijken. Dat geeft de burger moed, denk ik dan. Oplichtende klieren betekenen zeker niet dat het kanker of kankercellen zijn......

Toch weer een hoop onrust he.......
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

MarjonD

Bericht door MarjonD » vr 18 mar 2016, 12:57

Het zou met mijn Triple Neg toch bizar zijn om na bijna 10 jaar een recidief te krijgen. Probeer er maar nuchter onder te zijn, maar helemaal lekker voelt het niet.
Waar zou het overigens nog meer op kunnen wijzen? Ik vroeg me af, maar misschien is dat wel heel blond, of het ook kan dat wanneer je verkouden bent je borstklieren oplichten? Je mag heel hard lachen om mijn vraag hoor :oops: :lol:

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 18 mar 2016, 20:25

Hoi MarjonD, mee eens, na triple negatieve borstkanker kán dat eigenlijk niet na 10 jaar. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij kunnen allerlei klieren oplichten als je verkouden bent, ook de klieren in je borst.

Ik duim keihard voor een goede afloop.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Miep14

Bericht door Miep14 » za 19 mar 2016, 09:40

Hoi MarjonD,
Na mijn diagnose borstkanker afgelopen juli waren mijn klieren op de MRI opgelicht, alleen aan de kant van de borst waar de tumor zat. Er zijn toen extra puncties genomen, maar het bleken geen kankercellen te zijn. Ook na de operatie met schildwachtklierprocedure bleek de klier schoon te zijn. Dus op je vraag of klieren kunnen oplichten zonder dat het kankercellen zijn: ja dat kan.

Gesloten

Terug naar “Maart 2016”