Pathologisch rapport

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Elizabeth

Pathologisch rapport

Bericht door Elizabeth » ma 22 feb 2016, 21:08

Dees, is het dom van me dat ik het pathologisch rapport niet opgevraagd heb?
Na de operatie (dec.'14) is met mij rustig het rapport besproken middels het boekje waar 'alle' gegevens van de operatie aangekruist werden. Voordat dit gesprek plaats vond had ik aangegeven dat ik het rapport in wilde zien, wilde hebben. Toen puntje bij paaltje kwam en de mammacareverpl.k. aangaf het voor mij klaar te hebben, 'durfde' ik het niet aan te nemen. Ik vond de uitleg en de bespreking toen voldoende. De verpl.k. zei toen dat ik het ten alle tijde alsnog kon krijgen.Ze zou het voor mij bewaren.
Met de gegevens van het gesprek en middels het ingevulde boekje ( hier thuis in mijn bezit) kon ik later op een rustig tijdstip zelf Predict Plus invullen en zag dat het overeen kwam met het staatje wat de verpleegkundige liet zien.. Ik merkte dat het voor mij toen voldoende was dit te weten.
Met de besproken gegevens kon toen de behandelroute uitgezet worden.
Maar: Ben ik nu naïef? Ik lees nl. zo vaak op jullie site dat mijn medelotgenoten veel meer details weten, jou Adjuvant daarmee laten invullen. Hele 'schema's vol details lees ik dan. Heb ik mijzelf 'te kort' gedaan door niet het naadje van de kous te vragen?
Is het wijs om alsnog het pathologisch rapport te willen hebben voor mijn eigen administratie? Ik merk nog steeds ergens diep in me best wel eng om 'alles' te weten. Ik heb wel een map met alle ziekenhuisgegevens, mijn contacten met verzekering, mijn reintegratietraject etc. Hoort daar het path.rapport ook in? Eventueel voor de 'toekomst'? Ik word nl. niet behandeld in mijn 'eigen' ziekenhuis maar in Bilthoven.
Alvast dank voor je antwoord...

Dees
Beheerder

Re: Pathologisch rapport

Bericht door Dees » ma 22 feb 2016, 21:59

Hoi Elizabeth, nee joh, natuurlijk niet. Iedereen is verschillend. Soms geeft het structuur en houvast om alles te weten en soms helemaal niet. Jij weet zelf het beste wat je nodig hebt om verder te kunnen. Onze filosofie achter www.borstkankervragen.nl was altijd dat mensen die vragen stellen, waarvan ze de antwoorden kunnen incasseren, dus we proberen niet te betuttelen, maar eerlijk antwoord te geven. Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat je alles moet willen weten. Als je ooit nog wilt weten wat er in je pathologisch rapport stond, kun je dat altijd nog opvragen. Ik hoop dat je het nooit nodig hebt !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2016”