Pijn in de ribben en tamoxifen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

alieba

Pijn in de ribben en tamoxifen

Bericht door alieba » zo 21 feb 2016, 13:21

Dag Dees.
Ik heb weer een vraag. Sinds 2 weken slik ik tamoxifen en in dezelfde tijd is bij mij pijn in de ribben ontstaan onder de geopereerde borst. Ik heb er 's nachts inmiddels aardig last van met omkeren; word er steeds wakker van ... Hangt dat met elkaar samen of moet ik het los zien en de pijn in de ribben als uitsluitend bestralingsschade zien. (Bestraling was afgelopen zomer t/m 15 augustus, 21x met boosts in tumorcellen, oksel level 2 - of 3, weet ik niet meer.
Eigenlijk wil ik geen pillen slikken, zeker niet gaan stapelen naast de tamoxifen om bijwerkingen daarvan weer te bestrijden. Een pijnstiller (welke is geschikt?) af en toe wil ik nog wel nemen.
Ik heb ook sinds 2 weken oefeningen van de fysio voor het schoudergebied en de borstspieren; en ik sport weer flink (steps een half uur ging me al weer prima af :grin: ).
Lastig hoor, uitvinden waar iets van komt en wat je eraan zou kunnen doen.
Groetjes
Aaltje

Dees
Beheerder

Re: Pijn in de ribben en tamoxifen

Bericht door Dees » ma 22 feb 2016, 17:10

Hoi Aaltje, zelf denk ik bij Pijn in de ribben eerder aan bestralingsschade dan aan tamoxifen. De effecten van bestraling kunnen nog een hele tijd doorwerken. Word je echt wakker van de pijn of word je wakker (omdat je lichter slaapt met tamoxifen) en voel je dan de pijn aan je ribben?

Sporten en begeleiding door een fysiotherapeut kan echt goed helpen. Blijft de pijn, wordt deze heftiger, dan zou ik toch terug gaan naar de mammacareverpleegkundige.

Als pijnstiller kun je naproxen, ibuprofen of paracetamol slikken. Beetje uitkijken met je maag.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Kittekat

Bericht door Kittekat » ma 22 feb 2016, 18:28

Hallo Alieba,
Heel herkenbaar. Ik heb ook pijn in mijn ribben, we gaan er vanuit dat het bestralingsschade is. Mijn oedeemtherapeute heeft een jovipak nighttime bandage voor me besteld. Charmant is anders maar ik slaap veel beter zonder pijnstillers. Google maar op jovipak. Het valt onder verzekerde zorg, wel eigen risico.
Sterkte. Kittekat

alieba

Bericht door alieba » di 23 feb 2016, 09:13

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik word eerst wakker door lichter slapen en voel dan de pijn. Het is de laatste dagen weer wat afgenomen, dus ik denk dat het toch samenhangt met bepaalde bewegingen. Kwestie van uitproberen en elimineren denk ik. Voorlopig maar even geen buikspieroefeningen. Ik moest ook wennen aan de fysio oefeningen, maar die gaan al beter.
Ik heb nog kilo's paracetamol in huis, dus dat probeer ik eerst uit, maar zo weinig mogelijk.
Dat jovipak klinkt ook goed! Als het erger wordt ga ik er wel achteraan.

Gesloten

Terug naar “Februari 2016”