uitslag na mammografie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

kiekeboe34

uitslag na mammografie

Bericht door kiekeboe34 » di 09 feb 2016, 21:06

Hoi,

Mijn moeder is inmiddels al 5 jaar verder nadat 5 jaar terug borstkanker was geconstateerd.
Zoals een ieder ander die hiermee is geconfronteerd moet zij elk jaar voor controle middels een mammografie. Vorig jaar moest zij een echo na de mammografie, omdat ze de mammografie niet heel duidelijk vonden. Na de echo gaf de radioloog gelukkig direct aan dat het er goed uitzag.
Nu mocht ze na de mammografie (even poosje wachten) direct naar huis en volgt later deze week de uitslag. Is het vreemd dat ik denk dat het wel goed nieuws zal zijn? Een echo is toch altijd aanvullend na een mammografie als er een afwijking te zien is of als het niet duidelijk is?

Dees
Beheerder

Re: uitslag na mammografie

Bericht door Dees » di 09 feb 2016, 21:52

Hoi Kiekeboe, het lijkt me dat de radioloog even wilde inzoomen met de echo en er toen van overtuigd was dat het goed was. Ik zou er niet direct ongerust over zijn. Gaat de uitslag nu via de oncoloog? Of de huisarts?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

kiekeboe34

Bericht door kiekeboe34 » di 09 feb 2016, 22:09

Nee, ze heeft nu geen echo gehad hoor! Dat was vorig jaar. Maar toen zei de radioloog direct dat het er goed uitzag.

Nu dus alleen maar een mammo waarnaar ze naar huis kon. Geen uitslag direct nu....We maken ons juist niet echt ongerust omdat ze juist geen echo heeft gehad, snap je? Maar wellicht klopt deze beredenering niet...wat denk jij?
Ze moet overigens voor uitslag altijd naar de nurse practioner. Die gaat ook altijd nog even voelen. Dit vind ik ook altijd heel spannend, je weet nooit wat die weer voelt!!!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 10 feb 2016, 14:51

Hoi Kiekeboe, nee joh, ze doen alleen een extra echo als daar een aanleiding voor is.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

kiekeboe34

Bericht door kiekeboe34 » wo 10 feb 2016, 16:47

Dees, bedankt voor je antwoord. Het zal wel loslopen morgen. Al blijf je in je achterhoofd altijd rekening houden dat ze toch wat gezien hebben....maar dan zullen ze inderdaad al wel een echo hebben gemaakt en hiermee niet wachten tot morgen...

Gesloten

Terug naar “Februari 2016”