Zwaar verkouden, wel chemo?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Zwaar verkouden, wel chemo?

Berichtdoor alieba » za 26 dec 2015, 13:26

Dag Dees.
Sinds twee dagen ben ik zwaar verkouden, volle holtes, veel hoesten, slecht slapen. Nu staat mijn laatste docetaxel gepland voor maandag en moet ik morgen al beginnen met de dexamethason. Mijn bloedwaarden zijn goed (leukocyten boven de 10). Ik vraag me nu af of de kuur wel door kan gaan. Wat zijn redenen om een kuur uit te stellen? Ik heb geen koorts en krijg vanwege mijn dooie en tintelende vingers en tenen een lagere dosis.
alieba

Re: Zwaar verkouden, wel chemo?

Berichtdoor Dees » za 26 dec 2015, 14:56

Hoi Alieba, vervelend dat je zo verkouden bent. Vermoedelijk knap je door de dexa al een beetje op. Redenen om de kuur uit te stellen zijn bijwerkingen. Dat kan zijn dat het bloed niet voldoende hersteld is. Blijkbaar is dat bij jou wel zo. Als je verkouden of een beetje grieperig bent, kunnen je leuco's juist hoog zijn. Dat betekent dat je lichaam zelf al aan de slag is om de verkoudheid te bevechten. Een andere reden kan zijn dat je veel bijwerkingen hebt. Die pijn in je vingers, neuropathie, kan één van die dingen zijn, maar meestal laten ze de kuur wel doorgaan, tenzij het heel erg is.

Ik duim voor je dat de kuur door mag gaan en dat je niet extra veel last krijgt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor alieba » za 26 dec 2015, 15:36

Dank je wel Dees.
De verkoudheid lijkt in elk geval niet erger te worden; hopelijk knap ik morgen nog een beetje meer op. Na de eerste docetaxel had ik een paar dagen extra hersteltijd, omdat er sowieso een keer geschoven moest worden, en mijn vingers en tenen waren toen nét genoeg hersteld. Maandag krijg ik nu dus een aangepaste dosering. Ik ga er maar van uit dat het doorgaat.
Groetjes
alieba

Berichtdoor alieba » ma 28 dec 2015, 15:51

Hoi Dees.
De kuur is doorgegaan; het zit er op! De bloeddruk en temperatuur waren steed goed, dus geen bezwaren. Wel hebben we afgesproken evt een longfoto te maken mocht ik toch nog koorts krijgen. Het was nu in elk geval nog niet nodig. Die dexa werkt ook wonderen! Vandaag al geen hoestbuien meer en de neusholtes weer open.
Bedankt voor jouw adviezen en meedenken tijdens m'n chemo tijd. De volgende fase is anti-hormonen en daar heb ik zeker ook weer vragen over.
alieba

Berichtdoor Dees » ma 28 dec 2015, 22:38

Hoi Alieba, graag gedaan !! Ik hoop dat je goed herstelt van deze kuur en neem daarna de tijd om weer conditie op te bouwen !! En als je weer vragen heb, kom maar door !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar December 2015