hoog tsh ultra sensible gehalte

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

hoog tsh ultra sensible gehalte

Berichtdoor machteld75 » vr 18 dec 2015, 12:04

Beste Dees,

Ik heb onlangs mn bloed laten onderzoeken en daaruit blijkt dat mijn t.s.h gehalte hoger dan normaal is. Is 5,276 en is normaal gesproken tussen de 0.350 en 4.940 (volgens de richtlijnen dan).
Ik ben 40 jaar, heb 6x tac gehad, huidsparende amputatie met directe reconstructie en 16 bestralingen waarvan de laatste op 8 mei 2015. Slik sinds eind mei Tamoxifen.
Komt de afwijkende waarde door het slikken van de tamoxifen of kan het dat ik een schildklier probleem heb?
Ik ben in Nederland onder behandeling maar ik woon in het buitenland. Moet ik mijn oncoloog hierover bellen?
Alvast bedankt!
machteld75

Re: hoog tsh ultra sensible gehalte

Berichtdoor Dees » vr 18 dec 2015, 20:02

Hoi Machteld75, ik denk niet dat het door de tamoxifen komt, maar misschien wel door de eerdere behandelingen. Ik ken heel veel vrouwen met schildklierproblemen na borstkanker. Over schildklierwaarden weet ik helaas niks. Er is geen reden om je oncoloog te bellen, maar misschien wel om iets met deze schildklierwaarden te doen. De arts, die het liet bepalen, weet daar vast meer van.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Dees » za 19 dec 2015, 11:35

Je TSH waarden zijn maar iets verhoogd. Meestal wordt daar niets aan gedaan. Je kunt die TSH wel in de gaten te houden, dus weer laten prikken over een aantal maanden.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Machteld75 » za 19 dec 2015, 19:06

Beste Dees,
Dank je wel voor je antwoord. Heb in april weer een afspraak voor controle en zal voor die tijd nog een keer bloed laten prikken om te kijken of t stabiel blijft.
Fijne kerstdagen en de beste wensen voor t nieuwe jaar
Machteld75

Keer terug naar December 2015