Oncologische revalidatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: Oncologische revalidatie

Berichtdoor Carla-1963 » di 29 dec 2015, 18:00

Hoi Dees,

Na vele telefoontjes met de ziektekostenverzekering heb ik nu een machtiging gekregen voor fysio/revalidatie na de operatie (dubbele amputatie), hier liggen dus nog wel mogelijkheden die ik in ieder geval niet had gevonden. Dus voor chemo krijg je het niet maar voor een operatie wel, schiet mij maar lek :-) Dit dus naast de machtiging voor oedeemtherapie die ik al eerder goedgekeurd had gekregen.

Blijkt wel dat je flink aan de slag moet bij je ziektekostenverzekering en zeker moet aanhouden te bellen en te klagen. Voor de duidelijkheid mijn collectieve verzekering loopt via IAK bij VGZ.

Goede jaarwisseling!

Groetjes, Carla
Carla-1963

Re: Oncologische revalidatie

Berichtdoor Dees » di 29 dec 2015, 22:44

Hoi Carla, het goede nieuws is dat je het geregeld hebt. De eerste 20 sessies voor een nieuwe chronische indicatie moet je zelf betalen of uit je aanvullende verzekering, dus zorg dat je afspreekt met je fysio om dezelfde code te hanteren en kijk naar een aanvullende verzekering die deze kosten dekt zonder dat je een medische verklaring af moet geven.

Goede jaarwisseling voor jou !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Vorige

Keer terug naar December 2015