Tepel Tatoeeren

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Tepel Tatoeeren

Berichtdoor Margaret » do 03 dec 2015, 15:55

Ik heb in 1983 borstkanker re gehad en een borstamputatie ondergaan. Ik had toen geen uitzaaiingen.
Vorige jaar kreeg ik borstkanker links. Wederom een amputatie maar nu wel uitzaaiingen. Bestralingen gehad, geen chemo (op advies van het AVL) en nu krijg ik gedurende 7 jaar hormoontherapie. Ik heb er voor gekozen om geen reconstructie te doen, want wat ik terug wil, kan niet. Maar ik merk dat ik die "kaalheid" op mijn lichaam vervelend vind. Is het ook mogelijk om tepels te laten tatoeëren als je geen reconstructie hebt gedaan. En wat is dan beter bij een Tatoo shop of via het ziekenhuis. Ben benieuwd naar ervaringen/antwoorden van anderen.
Groetjes
Margaret
Margaret

Re: Tepel Tatoeeren

Berichtdoor Dees » do 03 dec 2015, 16:17

Hoi Margaret, he jakkie, voor de tweede keer borstkanker. Bedoel je 'met uitzaaiingen' uitzaaiingen in de oksel? Normaal gesproken noemen we borstkanker met uitzaaiingen of uitgezaaide borstkanker alleen als er uitzaaiingen zijn in de rest van het lichaam (longen, lever, botten, hersenen).... maar dat terzijde.....

Is er genonderzoek gedaan? Twee keer borstkanker krijgen is een reden om uit te zoeken of je erfelijke aanleg voor borst- en eierstokkanker hebt.
Afbeelding

Maar dat is je vraag ook niet. Het moet zéker mogelijk zijn om tepels te laten tatoeëren. Een medisch dermograaf is ervoor opgeleid en zoekt ook naar de juiste kleuren. Ik weet dat er 'gewone' tatoeëerders die de kunst ook goed beheersen. Het is, denk ik, vooral belangrijk om bij lotgenotes eens te informeren bij wie ze terecht zijn gekomen. Ik zal ze eens vragen hier te reageren. Via deze Facebookgroep zou je ook mensen kunnen vinden.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Margaret » do 03 dec 2015, 16:28

Hallo Dees
Bedankt voor je reactie.
Er is idd al genonderzoek gedaan en het is niet genetisch bepaald. Puur pech dus.
Ik had uitzaaiingen in de poortwachtersklier.
Ik ben ook wel lid op Facebook van de lotgenotengroep, kan het daar ook eens vragen.
Maar de term medisch dermograaf had ik nog nooit van gehoord. Ga toch eens op zoek.
Maandag ook weer naar het ziekenhuis, kan het daar ook vragen.
Bedankt in ieder geval
Groetjes Margaret
Margaret

Berichtdoor Anita72 » do 03 dec 2015, 16:31

Ik heb ook geen reconstructie gehad. Mijn tepels zijn getatoeëerd door Ellen Kuiper van Mediskin in Leiden. Ben doorverwezen door het LUMC.
Anita72

Berichtdoor Bonny » do 03 dec 2015, 18:03

Ik heb mijn tepels laten tatoeeren door Claudia Willems via het Orbis ziekenhuis Sittard
Bonny

Berichtdoor elfjetwaalfje » do 03 dec 2015, 18:06

Ik heb na mijn borstreconstructie tepels laten tatoeeren door Brigitte Drost in het Antoni van Leeuwenziekenhuis in Amsterdam. Zelf ben ik er zeer tevreden over. Haar manier van werken spreekt mij erg aan. Ze is eerlijk, open, voorzichtig en heel precies. Neemt de tijd en bespreekt wat ze doet voordat ze gaat beginnen. Mijn verzekering heeft het tot nu toe betaald, maar ik heb van haar begrepen dat dat vanaf 2016 gaat veranderen. Van andere lotgenoten hoor ik ook goede verhalen over haar. Ze wordt de beste van NL genoemd en heeft inmiddels wel een wachtlijst van ongeveer een half jaar. Succes met alles!
elfjetwaalfje

Berichtdoor Margaret » do 03 dec 2015, 18:45

Hallo Anita
Dank voor je reactie.
Ben je tevreden over het resultaat. En wordt het vergoed door de verzekering?
Groetjes
Margaret
Margaret

Berichtdoor Beth. » vr 04 dec 2015, 09:19

Goedemorgen,

Mijn tepeltatoeage staat op de planning voor 2016 (bij Dr Drost). Ik schrik echter van het stukje over mogelijk geen vergoeding van de tatoeage in 2016.

Heeft iemand hier mss meer informatie over? Of is het een kwestie van verzekeraars bellen?

Bedankt alvast.

Groet,
Beth
Beth.

Berichtdoor Dees » vr 04 dec 2015, 11:18

Beth, ik weet niet beter dan dat de tepel-tattoos vergoed worden tegelijkertijd met het behandeltraject, dus de operaties. Eén budget waar alles in zit. Ik heb nog geen signaal gekregen dat het anders zou zijn.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor atsie » ma 07 dec 2015, 15:07

Ik heb vanmorgen mijn verzekering (PNO) gebeld. Het wordt ook in 2016 gewoon vergoed.
atsie

Keer terug naar December 2015