oost west (thuis best)

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

zeker weten

oost west (thuis best)

Bericht door zeker weten » di 21 apr 2015, 20:18

Dag Dees,

In hoeverre is de expertise van het Radboud in Nijmegen vergelijkbaar met het AVL op het gebied van BK?
Welk ziekenhuis zou je adviseren in het oosten van het land?

Better safe than sorry,
zeker weten!

Dees
Beheerder

Re: oost west (thuis best)

Bericht door Dees » di 21 apr 2015, 22:48

Hoi Zeker weten,
Dat kan ik zo niet beantwoorden. De 'gewone' borstkankerpatiënt kan goed behandeld worden in elk ziekenhuis in Nederland. De richtlijn voor de behandeling van borstkanker is eigenlijk heel duidelijk. Het komt er op aan als je niet een 'gewone' borstkankerpatiënt bent, maar als er uitzonderlijke dingen zijn. Het ligt er maar helemaal aan hoe uitzonderlijk je situatie is en wat je arts je dan voorstelt. Soms ben je beter af in een ziekenhuis in de buurt.

Doorgaans geloof ik wel dat zaken beter zijn geregeld als ziekenhuizen/artsen veel borstkankerpatiënten zien. Daardoor zien ze de rode draad die ze nooit hadden kunnen zien als ze maar enkele patiënten zouden behandelen. We hebben daar dit artikel over geschreven. Het is niet zo dat een academisch ziekenhuis per definitie meer kennis of expertise in huis heeft en het is ook niet zo dat de zorg er persé beter is.

Als de situatie echt ingewikkeld is, dan denk ik wel dat ze in het AVL de meeste kennis en expertise hebben. Dat wil helemaal niet zeggen dat iedereen nu halsoverkop daar naar toe moet gaan.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “April 2015”