harde streng

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Krul

harde streng

Bericht door Krul » zo 19 apr 2015, 14:32

Hoi Dees,

In een van jouw blogs las ik dat jouw borstkanker ontdekt werd als een harde streng in jouw borst, die na eerdere echo en mammografie, werd aangeduid als verdikt klierweefsel.

Vorig jaar februari kreeg ik na een flinke zwelling in mijn linkerborst, op 39 jarige leeftijd, de diagnose borstkanker (met uitzaaiingen in de oksel). Er volgde een jaar met chemo, amputatie en bestraling. Nu krijg ik nog steeds immuun- en hormoontherapie en injecties met Zoladex.

Een maand geleden voelde ik een duidelijke harde streng in mijn rechterborst. Na een mammografie en echo trok men in het ziekenhuis de conclusie dat het verdikt klierweefsel is. Echter nu een maand later is de streng al 2x zo lang en voel ik meer oneffenheden. Ik heb er geen goed gevoel over.

Op internet lees ik dat het lastig is te beoordelen of harde strengen borstkanker zijn. Hoe hebben ze uiteindelijk bij jou de diagnose gesteld?

Heb je nog tips in deze? Ik wil ook niets steeds als een paniekkip op de stoep staan bij het ziekenhuis.

groeten, Krul

Dees
Beheerder

Re: harde streng

Bericht door Dees » zo 19 apr 2015, 14:38

Hoi Krul, verandering is altijd een reden om naar de (huis)arts te gaan. In jouw geval kun je waarschijnlijk zo naar je mammacareverpleegkundige. Dat moet je zéker doen. Gewoon morgen meteen bellen. Bij mij bleek kanker uit het bruine tepelvocht waar kankercellen in zaten en uit de MRI en vervolgens zijn er biopten genomen. In jouw geval denk ik dat ze dat vast goed gaan onderzoeken. Take care. Ik hoop zó dat het geen kanker is.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Krul

Bericht door Krul » di 21 apr 2015, 20:12

Hoi Dees,

Contact gehad met de verpleegkundige. Vrijdag moet ik toch al naar het ziekenhuis, dan zal zij mij onderzoeken. Daarna kijken we weer verder. Wat te doen, zij verder geen onderzoek nodig acht? Ik heb immers redelijk recent al een mammografie en echo gehad. Gesprek vragen met oncoloog (is vacature) of second opinion in AvL? Hoe kan ik voldoende zekerheid krijgen?

groeten, krul

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 21 apr 2015, 22:40

Hoi Krul, dat kan ik zo niet zeggen. Het ligt eraan hoe verdacht ze het vinden. Een MRI is een optie. Een biopt is een optie. Ik zou het eerst even afwachten wat er vrijdag gebeurt.

Ik duim voor je !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “April 2015”