Pijn

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Alex67

Pijn

Bericht door Alex67 » di 10 feb 2015, 00:09

Hallo,
Ik ben in juni 2014 geopereerd aan borstkanker, ik heb een borstbesparende operatie gehad en bestraling.
Nu heb ik al een tijdje last van pijn onder mijn borst. Alsof er een rib zwaar gekneusd is. Moeite met ademhalen,niezen,neus snuiten. Doet allemaal pijn. Daar heeft ook de drain gezeten. Heb al fysio gehad, nu manuele therapie omdat ze denken dat het vanuit mijn rug komt. Ik ben er niet gerustgesteld op. Ben nu de zaldiar aan het slikken met paracetamol. Pijn gaat niet weg, kan er niet door werken,en beperkt me behoorlijk. En ik maak me toch wel ongerust. Kunnen jullie mij op weg helpen met wat ik moet doen? Groetjes :roll:

Dees
Beheerder

Re: Pijn

Bericht door Dees » di 10 feb 2015, 09:02

Hoi Alex67, wat ongelooflijk vervelend. Wie heeft je de Zaldiar voorgeschreven? Is er al een botscan gemaakt? Je moet toch weten of er geen uitzaaiingen zitten, aangezien je klachten zo hevig zijn en zo lang aanhouden. Als dat uitgesloten is, zoeken we verder. Snel even bellen?

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Alex67

Bericht door Alex67 » di 10 feb 2015, 15:13

Ik heb morgen een afspraak bij mammacare. Ik vertrouw het inderdaad niet. De zaldiar heb ik van de huisarts maar daar ben ik mee gestopt,want het helpt toch niet. Het kan door de bestraling komen,maar ik wil nu zekerheid. Bedankt voor je reactie.

Alex67

Bericht door Alex67 » do 19 feb 2015, 14:59

Ben in het ziekenhuis geweest. Door de massage van fysio en manuele therapie heb ik de spiertjes tussen de ribben ingescheurd. Het herstel gaat langzaam zeiden ze. Ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben want ik wist dit dus niet.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 19 feb 2015, 21:11

Hoi Alex, ik vind het een raar verhaal. Ik kan het alleen maar verklaren doordat die spiertjes bindweefsel gevormd ten gevolge van de bestraling. Dat de pijn komt dóór de massage en scheurtjes, kunnen ze toch helemaal niet vaststellen? De pijn is in elk geval zeer herkenbaar. Ik heb na 7,5 jaar nog elke dag pijn aan mijn ribben en aan de zijkant van mijn romp. Als ik een verkeerde beweging maak, schiet de kramp erin. Bestralingsschade......
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Martine

Bericht door Martine » do 19 feb 2015, 22:00

Hoi Alex,
Natuurlijk weet ik niet wat je fysio en manueel therapeut gedaan hebben, maar als ik je goed begrijp waren de klachten er al voor dat zij begonnen met behandelen.
Als je behandeld bent voor borstkanker met operatie of bestraling en mogelijk met beide is de kans groot dat er littekenweefsel ontstaat in de regio van de borstkas.
tussen de ribben zitten ook spieren, deze helpen bij de ademhaling wat deels je klachten kan verklaren. Vaak "verschrompelen" deze spieren en de verschillende lagen zoals huid en bindweefsel. Voor een deel is dit te verhelpen met oedeemtherapie en speciale technieken om het weefsel los te maken (zelf gebruik ik de methode fascie release van W. Fourie) een oedeemtherapeut of oncologie fysiotherapeut heeft hier vaak ervaring mee.

Vaak gaan klachten niet volledig weg, en in een aantal gevallen kan manuele therapie wat toevoegen om bijvoorbeeld je wervels beter te laten bewegen tov elkaar of je ribben.
Het is altijd van belang om te bewegen. Beweging zorgt dat de doorbloeding verbeterd en dat je weefsel herstelt.
Ik wens je succes met je herstel en hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Gesloten

Terug naar “Februari 2015”