Angst voor Pet-scan

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

camee

Angst voor Pet-scan

Bericht door camee » za 17 jan 2015, 08:42

Beste lezers,

Gisterenochtend heb ik het volgende berichtje geplaatst in een ander topic. Gezien mijn grote spanning vind ik het prettig om een eigen verhaal neer te zetten.

Bericht van gisteren:

Wat een herkenbaar verhaal! Onzekerheid sloopt je volledig. Wat kan je leven in één klap op zijn kop staan na de diagnose. Mijn gedachte kunnen niet meer stoppen, vliegen van links naar rechts. Mijn moeder voelde een knobbeltje en vervolgens bleek dat een tumor van 6mm te zijn. Daarnaast bleek er ook nog een mogelijk 2de tumor van 3 mm aanwezig te zijn. Deze is geprikt en krijgen we vandaag de uitslag van. Dan wordt ook verdere behandeling besproken. Mijn moeder is in juni nog in de bus geweest en toen was er nog niks.. 
Wat volledig overeenkomt is het  afvallen. Mijn moeder heeft heel veel stress gehad en is daarom veel afgevallen, teminste dat dachten wij! Nu lijkt alles in twijfel te worden gebracht. Vandaar dat er ook een pet scan is aangevraagd.. Dit hoorde wij via de huisarts. Dit is iets waar ik mij heel veel zorgen om maak!! De gedachte van uitzaaiingen in haar tere lichaam maken mij compleet radeloos..

camee 1 vr 16 jan 2015, 06:18

Inmiddels hebben we de uitslag gekregen van het 2de plekje. Helaas blijkt dit toch ook kwaadaardig te zijn. Volgens de arts was dat ook te verwachten omdat ze de minder voorkomende vorm heeft in de melkklieren. Zover ik weet zit het nog binnen de klieren en was het daarom zo moeilijk vast te stellen onder mri. Ze hadden ons namelijk na de mri vertelt dat het er voor het oog erg goed uitzag..

Mijn grootste angst is de petscan die aankomende maandag gepland staat. Deze willen ze nemen omdat mijn moeder het afgelopen jaar van de 58 naar de 50 kilo is afgevallen. Dit konden wij verklaren door een whiplash en frozen shoulder die ze in 2014 opliep. Dit heeft enorm veel pijn en stres gegeven en doet het eigenlijk nu nog. 2014 was al zo'n rot jaar en nu in 2015 wordt de nachtmerrie alleen nog maar groter.

De petscan voelt zo definitief en alles bepaald. Als er geen enge dingen uitkomen zal ze de 27ste een borstamputatie krijgen. Helaas is er geen borstbesparende operatie mogelijk omdat ze zo weinig borst heeft door het vele afvallen. Voor mijn gevoel is dat ook wel een beetje haar geluk omdat ze daardoor mogelijk het kleine knobbeltje heeft kunnen voelen. Het enge vind ik dat je opeens overal iets engs in ziet wat zou kunnen betekenen op uitzaaiingen. Zo heeft ze veel last van buikklachten, heel veel klachten in nek, schouder en hoofdpijn. Behalve de buikklachten passen de andere klachten ook bij de eerder gestelde diagnoses, maar wat is waarheid.. De arts geeft aan dat de kans groter is dat ze niks vinden dan wel, maar wat zegt dat! Ze hebben ons ook steeds vertelt dat het eerste knobbeltje er normaal uitzag als wat onrustig klierweefsel.

De exacte gegevens van de tumor hebben ze ons niet gegeven wel dat het behoort tot de lobulair carcinoom en dat verdere mogelijke behandelingen chemotherapie en hormoonbehandeling zullen zijn, maar dit is wel afhankelijk van de uitslag van de poortwachter.

Wat is het wachten op uitslagen die je leven helemaal op zijn kop zetten toch vreselijk! Nu eerst maar het stapje petscan waar we de uitslag dinsdag al van krijgen...

JJ27

Re: Angst voor Pet-scan

Bericht door JJ27 » za 17 jan 2015, 09:39

Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Mijn moeder heeft in 2011 borstkanker gekregen, ook een lobulair carcinoom. Ze had een tumor van 4 cm en heeft chemo en hormoontherapie gehad. Minimale uitzaaing in poortwachter. Okselklieren waren verder schoon.

Wat ze bij mijn moeder in ziekenhuis aangaven is dat deze soort borstkanker niet zo agressief is. Volgens mij zaait deze ook niet zo snel uit naar organen ed maar eerder binnen de borst zelf.

Elk geval is uniek, maar met mijn moeder gaat het na zoveel jaren vooralsnog prima.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 17 jan 2015, 14:33

Hoi Camee, stikspannend is het. PETscan laat soms ook dingen zien die helemaal niks kwaadaardigs zijn, maar...... zoveel afvallen zonder dat je moeder daar haar best voor heeft gedaan is wel raar. Stap voor stap. We helpen jullie sowieso verder, hoe de uitkomst ook zal zijn....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

kaatje1604

Bericht door kaatje1604 » zo 18 jan 2015, 13:06

Ha Camee,

Ik had je reactie gezien in m'n topic en nu lees ik deze.

Ik kan me het heel goed voorstellen allemaal.
Ik moet dinsdag as door de scan en maak me enorme
zorgen.
Vooral de angst of er uitzaaiingen zijn is groot.

Ben relatief gezien nog een jonge vrouw met
2 jonge kinderen (14 en 7). Die ik graag groot zie
worden.
De angst hakt er extra goed in als artsen bang zijn
voor eventuele uitzaaiingen.

Gelukkig wordt de koe goed bij de horens gevat en laten
ze niks op z'n beloop.

Heel heel veel suc6 maandag, maar met name aankomende dinsdag.

Groetjes Karen

camee

Bericht door camee » zo 18 jan 2015, 15:31

Hoi Karen,

Ik heb je even een persoonlijk berichtje gestuurd.

camee

Bericht door camee » di 20 jan 2015, 13:48

Wat fijn, eindelijk goed nieuws! Er was niks te vinden op de petscan. Nu vechten tegen de borstkanker en hopen dat de poortwachter ook schoon is. De 2 plekjes zelf waren ook moeilijk te zien. Ik weet niet of dat nog invloed heeft. Maar de arts was positief, dus daar houden we ons aan vast.

JJ67

Bericht door JJ67 » di 20 jan 2015, 15:18

Wat een fijn nieuws, Camee!!!!!!
Ik ben blij voor jullie!

kaatje1604

Bericht door kaatje1604 » di 20 jan 2015, 16:29

Ik zeg 2 dikke duimen omhoog

Helemaal goed en fijn

Licht aan de horizon en beetje rust.

Groetjes Karen

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 20 jan 2015, 20:18

Hoi Camee, gelukkig !!! Soms valt het mee. Nu full speed forward !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Januari 2015”