TAC kuur

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

linda

TAC kuur

Bericht door linda » wo 28 mei 2014, 15:15

Ik lees bij de vele reacties dat er vaak gekozen wordt voor 6 TAC kuren. Ik ben geopereerd en borst is geamputeerd en tumor is geheel verwijderd en er waren geen uitzaaiingen. ik krijg nu 4 AC kuren en daarna 12 keer elke wk een TAC kuur. Is dit gebruikelijk of is dit nieuw?. Als ik de reacties lees op het forum moet deze kuur nogal heftig zijn en mijn vraag is dan of het wel vol te houden is gedurende 12 wk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dees
Beheerder

Re: TAC kuur

Bericht door Dees » wo 28 mei 2014, 19:06

Hoi Linda,
Onderstaande tabel komt uit de Richtlijn Mammacarcinoom 2012 (N0 betekent schone okselklieren en N+ aangedane okselklieren):

Afbeelding

Bron: Oncoline Richtlijn Mammacarcinoom 2012

Je ziet dat 4 x AC en daarna paclitaxel (Merknaam Taxol) of docetaxel (Merknaam Taxotere) gebruikelijk is en iets anders dan TAC (waar Taxotere-Adriamycine-Cyclofosfamide in zit).

Het is lastig te zeggen ho je het gaat ervaren. Voor de meeste mensen is het goed te doen. Mocht je klachten hebben, laat het even weten, dan kunnen we met je meedenken wat je daar tegen kunt doen....

De eerste chemo is gewoon stikspannend....

Take care !!
Groeten, Dees

P.s. Is jou ook een Mammaprint voorgesteld?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2014”