Kan Dhea, BRCA2 draagster schaden ?

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

oponderzoek

Kan Dhea, BRCA2 draagster schaden ?

Bericht door oponderzoek » za 12 apr 2014, 13:29

Wat kan je doen om je sexuele energie/lust weer terug te krijgen ?(58 jr.na eierstok/borst operaties en nog 4 jaar Tamoxifin)
Ik wil graag horen hoe andere vrouwen dit aanpakken.
En wie weet waar ik meer info kan vinden over DHEA ?
Kan Dehydroepiandrosterone (DHEA, o.a.de bijnieren maken DHEA aan) een BRCA2 draagster schaden ?

Dees
Beheerder

Re: Kan Dhea, BRCA2 draagster schaden ?

Bericht door Dees » za 12 apr 2014, 15:19

Beste Oponderzoek,
Ik wou dat ik een magische truc had om sexualiteit op te krikken, maar die heb ik niet. Ik weet wel dat Doen stimuleert tot méér Doen. Er is tijd, rust, acceptatie en creativiteit voor nodig. Hier staan wel goede tips tussen. Ik vond deze oefening bij Rutgers WPF. Ik merk dat ik er een beetje iebelig van word, maar..... wie weet werkt het wel.....

Een afspraak bij een sexuoloog kan een aanrader zijn.

Over DHEA vond ik dit:
Dehydroepiandrosterone (DHEA) is a hormone produced by the body’s adrenal glands. The body uses DHEA to make androgens and estrogens, the male and female sex hormones.
Because your body uses DHEA to make estrogen and testosterone, people with hormone-related cancers (such as breast, prostate, ovarian, adrenal, and testicular cancer) or a family history of these cancers should not take DHEA.
Bron: University of Maryland Medical center

Lijkt me helder. Dat moet je dus niet gebruiken.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “April 2014”