Diagnose borstkanker

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Team

Diagnose borstkanker

Bericht door Team » zo 22 sep 2013, 19:03

Vraag via Facebook
Heb maandag 16 september 2013 gehoord in het avl dat ik borstkanker heb. Had meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en nooit klachten gehad .zit nu in de molen van onderzoeken . Nu doet mijn borst dus wel pijn . Krijg borstbesparende operatie en 16 bestralingen was gezegd. Vrijdag uitslag vd mri of het niet uitgezaaid is. Waren kalkspatjes maar de omvang is 4 cm. Heb 3 zussen die borstkanker hebben gehad en K zit in de familie moeder overleden en jonger zusje met 45 jaar maar was andere kanker . Ben er de hele dag mee bezig en erg ongerust dacht dat ik de enige in de familie was die de dans ontsprong nee dus! Heb veel steun van familie en vrienden . Maar wel erg bang als ik alles zo lees.

Orange

Re: Diagnose borstkanker

Bericht door Orange » ma 23 sep 2013, 19:07

Ik kan me voorstellen dat je leven op zijn kop staat. Je zit in een trein waar je niet in wilt zitten, maar waar je ook niet uit mag stappen.
Helaas weet ik er sinds 27 augustus alles van. Op 10 sept heb ik een borstamputatie gehad en nu moet ik overleggen ove ja of nee chemo.
Wat mij heel erg heeft geholpen, en nog helpt, is om alles in stukjes te bekijken. Dus eerst de uitslag, dan de operatie, de uitslag van de operatie, nu moeten mijn hechtingen nog verwijderd worden en heb ik (helaas) een ontsteking aan de wond, dus eerst dat beter en dan pas chemo. Echt ik doe alles in stapjes en ik heb het gevoel dat ik overzicht houd!
Misschien een tip voor jou?
Heel veel sterkte voor de komende tijd!

Gesloten

Terug naar “September 2013”