Tepeltatoeage

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Lies

Tepeltatoeage

Bericht door Lies » zo 25 aug 2013, 20:18

Kan iemand me gerust stellen wat betreft de tepeltatoeage? Woe over een week, 6 maanden na mijn operatie, staat de eerste tatoeage gepland en ik krijg ineens zo de kriebels en ben er verdrietig van. Ik ben bang voor hoe het eruit gaat zien, het is zo raar. Ik wil die tatoeage echt heel graag, maar ik ben na ruim 5 maanden gewend aan wat ik nu in de spiegel zie en ook al is dat niet zoals het zou moeten zijn, het is voor mij inmiddels een vertrouwd spiegelbeeld geworden. Om de 1 of andere reden ben ik bang voor weer een verandering aan mijn borsten of zo. Herkent iemand hier iets in?
Ook ben ik bang voor de pijn.. Doet het pijn? Ik heb na de operatie zo vreselijk veel pijn gehad dat ik er nogal angstig voor ben geworden. Ik zou graag van mensen die al een tepeltatoeage ondergaan hebben horen hoe jullie dat hebben ervaren. Alvast bedankt!
Groet, Lies

Dees
Beheerder

Re: Tepeltatoeage

Bericht door Dees » zo 25 aug 2013, 21:54

Hoi Lies, wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad. Ik vond de tepetatoeages niet pijnlijk. Hooguit op sommige plekjes wat schokjes, maar dat was alleen bij mijn directe reconstructie-borst, omdat daar nog zenuwen in de huid zitten. Bij de diepflap-kant voelde ik niks. Ik vond dat mijn borsten een beetje smoel kregen van de tatoeages.

Helpt het als je instinctief (met de ogen dicht) de plek aanwijst waar je tepel hoort te zitten en je tekent daar een cirkel, iets groter dan een 2 euro muntstuk, volgens mij ongeveer 4 cm doorsnede, om die plek? Gewoon om er al een beetje gevoel bij te krijgen?

Succes! Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Lies

Bericht door Lies » ma 26 aug 2013, 19:41

Hoi Dees,
Ja, die pijn was echt heel naar. Ik reageerde ook slecht op zwaardere pijnstillers, dus moest ik het alleen met paracetamol doen. Op de tramadol reageerde ik zo slecht dat ik weer werd opgenomen..
Wel fijn om te horen dat je de tatoeages niet als pijnlijk hebt ervaren, dat stelt me wel een beetje gerust. En bedankt voor de tip, misschien doe ik dat wel. Als ik het durf.. ik zit er niet graag aan. Maar misschien ook om die reden juist wel een goed idee..!
Groet, Lies

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 26 aug 2013, 23:18

Hoi Lies, dat gaat vást goedkomen. Enne.... gewoon even met een oogpotloodje proberen? Om een indruk te krijgen?

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Lindsay

Bericht door Lindsay » vr 30 aug 2013, 23:16

Hoi hoi,

Ik moet nog voor de tepelreconstructie en daarna de tattoo. Ik heb er al twee en ik kan je geruststellen qua pijn: Er zit geen bot direct onder, dus het valt enorm mee! Tipje: Vraag om Emla gel! Verdoofd de huid tijdelijk. Werkt goed! Wel even vragen of je het mag gebruiken. ;)

Succes!

Gast

Bericht door Gast » zo 01 sep 2013, 17:23

Dankje Dees en Lindsay! Toevallig belde mijn mammacareverpleegkundige me vrijdag op en vertelde me dat ze een verdovende zalf op de post zou doen die ik woe voordat ik bij haar kom moet aanbrengen op mijn borsten. Ze gaf aan dat het bij de meeste mensen niet echt pijnlijk is, maar bij mij was ze daar niet helemaal zeker van... Ik behoor namelijk nogal eens tot de uitzonderingen.. Enerzijds niet echt geruststellend, anderzijds toch fijn dat ze vooruit denkt en ik nu dus een verdovend zalfje heb! Het zal wel goed komen..
Groet, Lies

Gesloten

Terug naar “Augustus 2013”