reintegratie en werk bij uitgezaaide borstkanker

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Marleen

reintegratie en werk bij uitgezaaide borstkanker

Bericht door Marleen » vr 17 mei 2013, 11:03

Hoi,

Ik mail jullie even met wat zorgen en vragen.

Mijn naam is Marleen. Ik heb borstkanker sinds 2004 met uitzaaiingen naar de botten sinds maart 2011. Ik werk in het onderwijs als docent en werk 0.5 fte.
Ik maakte dit schooljaar een slechte start qua ziekte en moest aan de taxol/kuren. Hierdoor was ik een deel van het jaar 100% ziekgemeld.
Het gaat op zich op dit moment naar omstandigheden fysiek en geestelijk best weer goed met mij en ik werk zelfs weer wat uren met veel plezier. Ik ben vanaf aug.2012 in de ziektewet gekomen en vanaf maart 2013 werk ik weer structureel wat uren.
Ik slik op dit moment een chemopillenkuur Xeloda en verdraag het aardig goed. De kuur slaat aan, dus bingo.
Ik voel me er goed bij.

De bedrijfsarts had geadviseerd om me voor de uren dat ik werk weer hersteld te melden. En vooral het werk weer op te pakken als ik dat wilde.. Dit gaat vanaf volgende week gebeuren.

Vandaag een gesprek gehad op mijn werk met mijn leidinggevende en de personeelsconsulente dat toch hard bij me aan kwam.
In augustus a.s. loop ik een jaar in de ziektewet en wordt ik verdorie 30% gekort op mijn inkomen. Dat wist ik al, maar toch kwam het hard aan. Ook kan het gebeuren dat ik in spoor 2 terecht kom van de re-integratieprocedure. (ik had nog nooit van zoiets gehoord). Dit hangt af van de 1e jaars evaluatie en het advies van de bedrijfsarts. De term WIA viel ook al. Ik kan me nu ook al deels arbeidsongeschikt laten verklaren en dan hou ik nog een aantal jaren 100% van mijn inkomen. MAAR DAT WIL IK HELEMAAL NIET....
Ik werd helemaal niet goed en moest ervan huilen. Ik zie mijn werk carrière als een kaartenhuis in elkaar storten. Zo pal voor mijn neus. Ik zit erbij en ik kijk er naar.