Melatonine en hormoongevoelige tumor

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Jurre

Melatonine en hormoongevoelige tumor

Bericht door Jurre » vr 19 jul 2019, 20:57

Ik ben altijd al geen goede slaper geweest maar sinds ik sinds 2 jaar tamoxifen slik is het een drama. Nu las ik laatst ergens iets over het gebruik van melatonine en de mogelijk preventieve werking daar van bij borstkanker ( hoge melatonine waarden zouden de kans op borstkanker verkleinen? ) is er een betrouwbaar onderzoek hierover of dat wat ik op internet hier overvkan vinden onbetrouwbaar?

Dees
Beheerder

Re: Melatonine en hormoongevoelige tumor

Bericht door Dees » ma 22 jul 2019, 22:10

Hoi Jurre, er wordt al heel lang over gesproken, maar bij mijn weten zijn er geen betrouwbare studies. Ik heb een tijdje melatonine 5 mg geslikt. Dat hielp mij helaas ook niet om beter te slapen. Af en toe een slaappil hielp mij nog het beste..... Ellendig is dat slechte slapen he
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Jurre

Re: Melatonine en hormoongevoelige tumor

Bericht door Jurre » di 23 jul 2019, 13:37

Dank voor je antwoord, ik kon zelf ook niet iets betrouwbaars vinden. Ik heb ook wel eens melatonine geprobeerd, en dat hielp bij mij ook niet. Inderdaad dan maar nu en dan een slaappil.

Gesloten

Terug naar “Juli 2019”