Nieren en lever

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ingy83

Nieren en lever

Bericht door Ingy83 » ma 13 mei 2019, 12:44

Hier een vraag voor mijn moeder.
Drie jaar geleden behandeling voor borstkanker, hormoongevoelig.
Tijdje terug verdenking op niersteen, maar CTscan liet zien dat het geen steen was. Wat wel is niet duidelijk. Kijkoperatie via urineleider maar dat lukte niet, die wordt dichtgedrukt. Weten niet hoe dat kan. Daarom petscan en vandaag gehoord dat die oplichtte dus kanker laat zien, maar tevens een plekje op de lever.
Ze gaan donderdag punctie doen van lever om te bepalen wat voor soort kanker het is.
Borstkanker zaait eigenlijk niet uit naar de nieren toch, wel naar lever natuurlijk. Dan toch andere kanker wat dan weer uitgezaaid is lever? Waarschijnlijk weten jullie het antwoord niet, maar ik wordt gek hier. Eerst me mams, toen ik en nu weer m'n mams...ben ik straks weer aan de beurt?

Fraz01

Re: Nieren en lever

Bericht door Fraz01 » ma 13 mei 2019, 16:30

Wat een ontzettende narigheid en onzekerheid zeg!

Mag ik vragen wat voor soort borstkanker je moeder had ? Lobulair wilt namelijk nog wel eens uitzaaiien naar de nieren!
Ik hoop dat er iets anders aan de hand is en wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen !

Fraz

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 13 mei 2019, 19:43

Hoi Ingy83, getsiederrie wat spannend. Volgens mij betekent oplichten niet altijd kanker dus ik hou een slag om de arm en hoop er het beste van. Hebben jullie allebei borstkanker gehad? En is er erfelijkheidsonderzoek gedaan? Kwam daar wat uit?

Ik duim heel hard dat het 'niks' is...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ingy83

Bericht door Ingy83 » ma 13 mei 2019, 21:26

Ja, na borstkanker bij m'n moeder gen onderzoek gedaan. Ik ook brca2 en toen direct eerste MRI borstkanker.
De arts denkt dat dit niet van de borstkanker komt hoorde ik vandaag. Petscan kan ook oplichten bij ontsteking toch? Ik hoop echt dat dat het is. Maar ja, wil ook niet naïef zijn.
Deze onzekerheid is het ergste. M'n moeder zegt ook, wist ik maar wat het plan is

Ingy83

Bericht door Ingy83 » vr 17 mei 2019, 17:40

Nou ja, nog niets wijzer.
Punctie kon niet doorgaan omdat ze het via echo niet konden vinden, dat was al mijn vermoeden eigenlijk.
MRI stond eigenlijk over ruim 2 weken, belachelijk maar is gelukkig door radioloog verzet naar komende dinsdag. Ik heb heel veel vragen, want voor mij is heel veel nog niet duidelijk over wat ze nu al wel gezien hebben. Maar goed, best lastig als het niet om jezelf gaat.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 20 mei 2019, 13:10

Hoi Inge, het kan heus 'niks' zijn he...... Ik hoop daar gewoon op. Ellendig dat ze jullie zo lang in onzekerheid laten zitten
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ingy83

Bericht door Ingy83 » di 21 mei 2019, 10:54

Ik weet dat het nog steeds een enorme storm in een glas water kan zijn.
Maar ik zou graag willen weten wat er nog meer kan oplichten op een petscan, wat dus geen kanker is.
En het lastige blijft dat hetgeen in de nier open eigenlijk geen uitzaaiing kan zijn, die plek is wel heel zeldzaam. Maar ja dat vlekje in de lever weer wel. Maar verder is er niets gezien.
Vrijdag uitslag MRI, dan weten ze of ze er zo bij kunnen voor punctie of toch kijkoperatie. En dan wachten op uitslag daarvan.
Zo slopend...

Ingy83

Bericht door Ingy83 » vr 24 mei 2019, 14:35

Nou, het schiet niet op. MRI maakt niet duidelijk of ze er zo bij kunnen. Maandag willen ze proberen punctie te doen van lever en naast de nier. Dat is een vreemde plek zeiden ze.
Er lichtten twee plekjes op lever op en een in urineleider en een naast de nier, wat dus een vreemde is. MRI lijkt te bevestigen dat het om kanker gaat, maar welke?
Een nieuwe die is uitgezaaid naar borst of uitgezaaide borstkanker, wat dan weer vreemd is omdat dat eigenlijk nooit naar nieren gaat. Artsen staan voor u ook nog voor een raadsel.

Fraz01

Bericht door Fraz01 » vr 24 mei 2019, 15:59

Bij ILC ( lobulair) komen wel vaker uitzaaiingen voor in de organen van de buikholte. Omdat lobulair vrij onderbelicht is , is dit vrij onbekend. Ik weet niet of je weet wat voor soort borstkanker het hier om gaat ?

Heel veel sterkte hoe dan ook en hoop dat het toch een storm in een glas water is.

Groetjes,

Fraz

Ingy83

Bericht door Ingy83 » vr 24 mei 2019, 16:23

Voor zover ik weet ging het toen niet om lobulair.

Gesloten

Terug naar “Mei 2019”