uitzaaiing borstkanker in de blaas

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hesaja

uitzaaiing borstkanker in de blaas

Bericht door Hesaja » wo 08 mei 2019, 12:46

Hallo Dees,

Wil je weer met me meedenken? Ik hoor graag jouw visie; misschien heb je eerder van een dergelijke situatie gehoord?

Voor de volledigheid verwijs ik even naar [url]http://borstkankervragen.nl/viewtopic.p ... p14734/url] waarin ik melding maakte van een voorgenomen operatie aan mijn blaas omdat daar een lichte verhevenheid was gevonden. Ondanks dat er direct gemeld werd dat het er geen verdenking was op kwaadaardigheid, wilde de uroloog het toch verwijderen; 11 april ben ik onder het mes gegaan.
En, helaas, het bleek een (gemuteerde?) uitzaaiing van de borstkanker, triple negatief. Toen er eind 2017 uitzaaiingen in het skelet werden geconstateerd, was er ook een verdenking op triple negatief, maar dat kon niet met zekerheid worden vastgesteld, want de botbiopten waren niet goed te beoordelen. Omdat ik geen klachten (meer) had, is er toen een herstart gemaakt met hormoontherapie, en de situatie bleef stabiel, tot nu dus die uitzaaiing in de blaas. Volgens zowel de uroloog als de oncoloog komt dat bijna nooit voor.

Al met al komt de oncoloog er niet meer uit. Vanaf begin 2018 heb ik, achteraf gezien, medicatie gehad die uiteindelijk nutteloos bleek, want niet geschikt voor het type kanker dat ik had. Toch gebeurde er niet echt veel schokkends. Ik had voornamelijk last van de bijwerkingen.

Ook voor de oncoloog blijft het gissen; misschien een sloom type van triple negatieve borstkanker? Uitzaaiing? Nieuwe borstkanker? Zij denkt dat een behandeling met Capecitabine of Paclitaxel wellicht een logische vervolgaanpak is, maar wil ook graag een 2nd. opinion van het AvL afwachten.
Ik ben nu ongeveer een maand medicatievrij. Ik voel me lichamelijk eigenlijk prima, minder last van de bloedarmoede (hoewel daar zeker nog wel sprake van is). Alle hormoonmedicatie (palbociclib, fulvestrant ) is nu definitief stopgezet.

Alvast enorm bedankt voor het meedenken.

Dees
Beheerder

Re: uitzaaiing borstkanker in de blaas

Bericht door Dees » zo 12 mei 2019, 11:27

Jéétje mina....... een uitzaaiing in de blaas, daar heb ik nog nooit van gehoord.... Zou het niet een nieuwe tumor kunnen zijn? Wat een bizarre situatie heb je zeg... Stabiel met hormoontherapie, terwijl dat niet zou moeten kunnen...... Misschien kan het toch wel effect hebben gehad.....

Ik wéét het gewoon niet. Je zou willen dat het AvL het tumorweefsel volledig onderzoekt en in kaart brengt welke genen erbij betrokken zijn. Misschien biedt dat nog aanknopingspunten....

Getverderrie zeg. Veel sterkte
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Bericht door Gast » zo 12 mei 2019, 20:29

Hallo Dees,

Dank je wel. Er zit denk ik voor nu niets anders op dan de reactie van het AvL af te wachten. Ik vind het wel steeds vreemder en ook wel griezeliger worden. De stress slaat soms flink toe, zeker als ik de lichtelijke paniek in de stem van de oncologe hoor.

Hesaja

Bericht door Hesaja » zo 12 mei 2019, 21:12

Hallo Dees,

Dank je wel. Er zit denk ik voor nu niets anders op dan de reactie van het AvL af te wachten. Ik vind het wel steeds vreemder en ook wel griezeliger worden. De stress slaat soms flink toe, zeker als ik de lichtelijke paniek in de stem van de oncologe hoor.

Gesloten

Terug naar “Mei 2019”