onrustige borst na papiloom

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

inkie

onrustige borst na papiloom

Bericht door inkie » wo 29 mar 2017, 17:12

Hallo, Vorig jaar april vond ik een knobbeltje in mijn borst en was mijn tepel aan het veranderen. Na onderzoek op de mammapoli bleek het knobbeltje een cyste te zijn die niet helder was. Deze hebben ze met een punctie leeg gemaakt en de uitslag was gelukkig goed. Hierna hebben ze pas goed naar de tepel gekeken. Hier is een biopt van genomen en dit bleek een papiloom te zijn. Het wondje van het biopt wilde niet genezen waardoor de chirurg in augustus operatief heeft gekeken en een papiloom van 1,8 cm heeft verwijderd. Allemaal goedaardig en ik hoefde pas over een jaar terug te komen. In Januari ben ik weer terug gegaan omdat mijn borst pijn doet. Dit veegde hij gelijk van tafel kanker doet geen pijn en hij zag wel 10 vrouwen per week met een pijnlijke borst wat verder niets inhield. Ik werd weg gestuurd. Tot half februari ik weer een nieuwe afwijking voelde in dezelfde borst. Hier is een echo van gemaakt en het blijkt vocht te zijn in het operatie gebied. Dit betekend verder niets en kun je ook niets mee. Dit zinnetje was tevens het gehele telefonische consult waarin mij de uitslag werd verteld. En nu moet ik in Juni/juli terug komen. Ondanks dat ik niet gelijk denk dat de arts er naast zit ben ik wel ongerust maar kan dit niet delen met mijn arts en de huisarts zegt dat ik bij hem onder behandeling ben. Wie herkent dit verhaal een beetje en kan mij ook zeggen dat ik niet ongerust hoef te zijn omdat een papiloom niets is. Of wie heeft er een tip wat ik hier mee moet doen?

Dees
Beheerder

Re: onrustige borst na papiloom

Bericht door Dees » do 30 mar 2017, 14:04

Hoi Inkie,
Wat kan jou helpen? Welke informatie, welke aanpak heb jij nodig om gerustgesteld te kunnen worden?

Wat we weten uit onderzoek, is dat diegenen die na het bevolkingsonderzoek borstkanker doorverwezen werden en toen te horen kregen dat er niks was (kortom vals positief) nog een hele tijd last hebben van angst en een verminderde kwaliteit van leven. Angstige vrouwen die te horen kregen dat ze géén kanker hadden bleken net zo'n slechte kwaliteit van leven te hebben als die angstige vrouwen die te horen kregen dat ze wel kanker hadden.

Ik weet niet zo goed hoe te reageren. Angst is heel vervelend en onterechte angst kan je echt in beslag nemen. Aan de andere kant, soms blijken vrouwen volhardend en zat er wél wat, terwijl iedereen zei dat ze moesten kalmeren. Ik vind het lastig in te schatten.....

Laat me met je meedenken...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

inkie

Bericht door inkie » do 30 mar 2017, 14:39

hoi
Ik weet dat het goed is maar omdat ik mij niet sireus genomen voel door chirurg en huisarts blijft het onrustig. Als er nu na de operatie in augustus niets meer geweest zou zijn had ik rust gehad. nu doet die borst pijn en zit er vocht in. ik zoek naar geruststelling omdat het toch onrustig in die borst blijft. Zijn er meer mensen met zo ' n ervaring positief of negatief ? Heeft een second opinie zon of eigenlijk niet. Kortom ik weet het niet maar wil mijn rust weer vinden.
groetjes Ingrid

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 30 mar 2017, 18:50

Hoi Inkie, als je wilt bereiken dat je meer rust krijgt en wat je daarvoor nodig hebt is een lieve arts bij wie je het gevoel hebt serieus genomen te worden, dan zou ik daar zeker naar op zoek gaan. Dat lijkt me een goede reden voor een second opinion. Kun je dit bespreken met je huisarts?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

inkie

Bericht door inkie » do 30 mar 2017, 19:46

hoi dees

ik ga een afspraak maken en opnieuwter sprake brengen. ik ben niet iemand die snel in paniek is maar nu heel ongerust. Mijn diagnose is tot nu toe beter als de meeste hier en daar probeer ik blij mee te zijn. bedankt voor je reactie.
groetjes Ingrid

Gesloten

Terug naar “Maart 2017”