recidief of uitzaaiing klier bij borstbeen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Dees
Beheerder

Re: recidief of uitzaaiing klier bij borstbeen

Bericht door Dees » wo 30 jan 2013, 14:43

Hoi Sophie, je wilt eigenlijk horen dat het ook iets onschuldigs kan zijn he?

Ik kan geen cijfers noemen. Ik weet het echt niet. Ik weet wel dat als ik in jouw schoenen zou staan, ik ook heel zenuwachtig zou zijn.

Hopelijk kunnen ze haast maken en duidelijkheid verschaffen. Dat eindeloze wachten is vreselijk........

Hopend op goed nieuws !!! Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

sophie

Bericht door sophie » vr 01 feb 2013, 10:23

De punctie is niet doorgegaan. Het was niet mogelijk om een biopt te nemen dat groot genoeg was voor onderzoek. De knobbeltjes zijn slechts 4 en 6 mm, wat goed nieuws is.(assistent oncoloog had haar vergist, grrr) Het ziet er mooi rond en goedaardig uit, maar ja, waar heb ik dat nog gehoord?! Twee vorige keren was het net hetzelfde,niets om zorgen over te maken, wilde het eruit en toen lag ik een maand later aan de chemo. Volgens de oncoloog zijn er 2 opties: met 3 maand opnieuw MRI en vergelijken ofwel het eruit laten halen en dus onmiddellijk zekerheid. Gezien de vorige ervaringen heb ik de indruk dat zij eerder naar opereren neigt maar smijt de bal in mijn kamp en moet ik dus beslissen. Ze zitten trouwens in de borstspier en niet op het borstbeen.

Ariane

Bericht door Ariane » vr 01 feb 2013, 13:57

Poeh Sophie, zij laat het dus aan jou over begrijp ik?
Heb je al enig idee waar je voor kiest?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 01 feb 2013, 19:23

Jeetje, Sophie, wát een vergissing van de assistent oncoloog. Genoeg om jou helemaal in de stress te laten zitten.

Tja, wat moet je ermee? Als het niks kwaadaardigs is, is het ook een beetje zonde om weer een operatie te doen. Als het dan kan blijven zitten, gráág.

Ik kan je geen advies geven maar snap heel goed dat je er onrustig van wordt....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

icarus

Bericht door icarus » zo 03 feb 2013, 11:34

mijn eerste reactie: weg laten halen....dat geeft rust in je hoofd, ook al omdat je schrijft:"waar heb ik dat eerder gehoord"...daar maak ik uit op dat je eerder iets dergelijks meemaakte waar het toch kwaadaardig bleek te zijn...rust in je hoofd is ook héél veel waard....
(Jouw posting met extra belangstelling gelezen omdat ikzelf ook oa een klier op het borstbeen als poortwachter had (heet het dan nog steeds zo) en daar altijd wat onrust van heb gehad omdat ik niet duidelijk kreeg of ze die nou wel of niet hadden weg gehaald)
groet Ina

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”