vergoeding menzis ???

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

miekessss

Re: vergoeding menzis ???

Bericht door miekessss » za 26 jan 2013, 12:50

Sorry dat ik me zo uitdruk, maar jullie doen net of ik er niet over heb nagedacht.....
Mijn zus heeft het allemaal meegemaakt de bestralingen en chemo's.....
Na de operatie de wond ging open, achteraf had iemand anders haargeopereerd dan dat er werd verteld en nog meer van die ongein.
Ik heb gewoon geen zin om elk jaar in de zenuwen te zitten of er iets te zien is en bovendien is het ook niet gezond om mammo s en röntgen te laten doen !
En bovendien als ze dan wel wat zien, zit je ook in het hele traject van bestralingen, chemo's kaal worden ziek zijn...
En dan als nog je borsten eraf ???
Dus al met al JA ik heb er goed over nagedacht en er heel veel over gelezen en me laten informeren.
We zijn in Nederland en ik mag zelf beslissen wat ik wil doen en wanneer het is MIJN lichaam.
Ik snap best dat je na dit gelezen te hebben denkt: Pfff pittige woorden. :mrgreen:
Maar zo denk ik erover en zal die mening niet veranderen. 8-)

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 26 jan 2013, 14:22

Beste Miekessss,
Jij leest iets wat niemand geschreven heeft. Volgens mij doet namelijk helemaal niemand alsof je er niet over nagedacht hebt.

Misschien is dat hoe de (onwetende) mensen om je heen reageren, maar dat moet je dan maar tegen hen zeggen en niet tegen ons.

Jij zegt dat je zelf beslist wanneer je geopereerd wilt worden. Dat is natuurlijk niet waar. Uiteindelijk ben jij afhankelijk van de vergoeding van de zorgverzekeraar en de agenda van de plastisch chirurg.

Dáár ging jouw vraag over en dáár ging ons advies over. Dáárom geven wij aan dat tijd wel helpt omdat je het dan goed met je zorgverzekeraar kunt regelen. Nu loop je tegen problemen aan met Menzis die je niet hebt als je besluit in het UZ Gent geopereerd te worden en als je dan verzekerd bent bij bijvoorbeeld CZ, want nu overstappen naar CZ, dat gaat nu niet meer en aan het einde van het jaar kan dat wel. En een operatie plannen in Nederland waarbij je binnen een paar maanden een dubbele diepflap reconstructie krijgt, behoort, voor zover ik weet, niet tot de mogelijkheden.

Het is dus meer dat als je de tijd neemt je het goed kunt plannen en die tijd heb je wél. We hebben het dan over een aantal maanden, hooguit een jaar uitstellen, en niemand heeft het over afstel.

Iedereen die hier schrijft doet dat belangeloos en vrijwillig. Daar mag je best een beetje rekening mee houden, ookal worden er dingen gezegd die niet helemaal in je straatje passen. Wij hebben namelijk wél nagenoeg allemaal borstkanker gehad en weten waar we over praten.

P.s. Dat elk jaar een mammografie of een MRI slecht voor je is, sorry, dat zijn dingen die de onwetende man/vrouw in de straat roept, maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Kittekat

Bericht door Kittekat » za 26 jan 2013, 15:43

Goede middag,

Mag ik me er een klein beetje mee bemoeien? Er is een ombudsman zorgverzekeringen. Misschien kan hij ( of zij) iets voor haar betekenen.

Groet, kittekat

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 26 jan 2013, 17:28

Kittekat, het lastige is dat dat pas kan als er een uitspraak is van Menzis en als je verzocht hebt om heroverweging. Zover is Miekessss nog niet. M.b.t. een traject in België kan Menzis je heel lang aan het lijntje houden.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ell

Bericht door Ell » za 26 jan 2013, 23:25

Oké Miekesss jij hoort nu bij de club BRCA. Doe daar je voordeel mee...zoek een chirurg in Nederland. Het voordeel van deze wetenschap is dat jij met een gerust hart op een wachtlijst in een Nederlands ziekenhuis kunt staan. Prijs jezelf gelukkig met het gegeven dat jij je lichaaamlijk en geestelijk kunt voorbereiden op een ablatio met een reconstructie eigen weefsel in één operatie. (Van dit scenario heb ik en met mij vele andere reconstructie "kandidaten" alleen maar mogen dromen)
Ik respecteer je besluit, maar ik weet dat de angst na verloop van tijd minder zal worden.
Na het verwijderen van mijn borst heb ik tweemaal een voelbaar, niet te definiëren knobbel gehad in mijn andere borst.
Mijn reactie was ook: weg met die borst! Na de adequaat uitgevoerde onderzoeken toch weer de boel relativeren, omdat uit echo en mri blijkt dat het geen kanker is...
Ik ben nu hartstikke blij dat ik maar een reco-siliconen borst heb!!! (De optie eigen weefsel was niet van toepassing, omdat ik niet genoeg had/heb ;))

Oh ja, borstkanker betekent niet standaard chemo, bestraling en open wonden.

Veel wijsheid,
Ell.

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”